Facebook onthult Page Insights

Facebook onthult Page Insights

Carolyn Everson, Facebook’s Global Marketing Solutions vice-president onthulde hun nieuwe initiatieven op Advertising Week in New York. Met de nieuwe analytics tool, Page Insights genaamd, kunnen merken meer inzicht verkrijgen in de –commerciële- impact van Facebook campagnes. Belangrijkste toevoeging is wellicht de metric “People talking about”, wat de waarde van de content van een pagina aangeeft. Het moet om fanpagina’s stimuleren om waardevolle content te publiceren die interactie met fans stimuleert.

Page Insights – nieuwe metrics

Mashable meldt dat de “People Talking About” één van de vier metrics is. Het meet gebruikersactiviteit gerelateerd aan de Page zoals postings op de Wall, Likes, het delen van content afkomstig van de Page enzovoorts.


(Bron: WebProNews)

Over de overige drie metrics schrijft Mashable:

The other metrics, which are designed for administrators of brand and media Pages, include “Likes,” “Friends of Fans” and “Weekly Total Reach.” While “Likes” is self-explanatory, Friends of Fans is the actual number of friends your fans have, and weekly total reach is designed to be an accurate assessment of how many total people have posted something about your Page, how many news organizations (within Facebook) have referenced it and how much viral distribution elements of your Page has gotten.

Analytics innovatie

Om innovatie in Facebook analytics te bevorderen wordt een Page Insights API gelanceerd voor bureaus en ontwikkelaars die op maat gemaakte oplossingen kunnen creëren voor hun klanten. Webtrends (Gatorade, Simon Malls), Wildfire (Electronic Arts, Virgin Atlantic) en Context Optional (Sony Playstation, Levis) zijn al bezig met ontwikkeling van dergelijke customized tools via de API.

In dit artikel werd het belang van een data-gedreven marketing organisatie aangehaald, met de komst van Page Insights en haar API wordt hier vanuit Facebook gehoor aan gegeven om gebruikers de mogelijkheid tot data-gefundeerde besluiten te geven.

Nieuwe advertentiemogelijkheid

Daarnaast meldt WebProNews ook de nieuwe advertentiemogelijkheid. De advertentie krijgt een comment box wanneer (één van) je Facebook vrienden dezelfde Page heeft ‘ge-Liked’. Volgens een woordvoerder van Facebook heeft onderzoek aangetoond dat het toevoegen van friend-engagement met de content (advertentie) de zogenaamde ad-recall verbetert.

Lees ook de artikelen op Forbes en Fastcompany betreffende Facebook Page Insights.


Delen



Er zijn 0 reacties op dit artikel

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.