Deze gloednieuwe viral van KPN verdient het om door veel mensen te worden gezien. De uitvoering is goed en de boodschap blijft hangen. Een typisch Britse vriendengroep vermaakt zich prima in Amsterdam, totdat de heren in hun hotelkamer tot de ontdekking komen dat ze geen BBC kunnen ontvangen op hun televisie. Daar wordt echter direct wat aan gedaan…
Credits:
Klant: KPN
Bureau: Winkelman Van Hessen
Productiemaatschappij: Wefilm
Regie: Martijn de Jong (Wefilm)
Strategie/concept: Carien Mulder, Toon van Loock, Tomas Wiegerink
Creatie: Martijn de Jong, Lennart Verstegen
Producers: Dania Lopies, Bas Welling
Verantwoordelijk bij klant: Marlot Faber, Ghislaine Engelhardt-Werner
De doelstelling:
Communiceren dat je nu ook naar de BBC kunt kijken via KPN.
De uitwerking:
Geen commercial, maar een viral. We zien een groep Britten die lol hebben in Amsterdam, maar tot hun grote spijt geen BBC kunnen ontvangen in hun hotelkamer. Ze gaan verhaal halen bij de receptie en daarna bij de dichtstbijzijnde KPN-winkel.
Het oordeel:
Ik vind hem geweldig. Dit is precies hoe een viral moet zijn: grappig met een onverwachte clou. Daarbij is het helemaal niet erg dat het een commerciële boodschap betreft. Sterker nog: deze viral levert KPN heel veel sympathie op. De term likeability heeft dankzij Facebook een nieuwe lading gekregen, maar ik weet zeker dat KPN hiermee heel veel likes verzamelt. Je vraagt je tijdens het kijken de hele tijd af waar je nu precies naar kijkt. De afsluitende boodschap van KPN “Wegens omstandigheden nu BBC bij KPN” maakt het vervolgens helemaal af. En het is niet alleen grappig, je onthoudt ook nog waar het over gaat: BBC bij KPN. Een zeer geslaagde viral dus. Like!