Ondertussen, bij Hulu

Ondertussen, bij Hulu

Ze bereiken maar 8,4 procent van het Amerikaanse online videopubliek, maar weten wél meer dan 1,1 miljard advertentie-impressies weg te zetten in april van dit jaar. Hulu.com moet het overzees met 7x minder unieke bezoekers doen dan Google met YouTube, maar staat met de opgegeven ad-impressies op de eerste plek in de VS, zo blijkt uit deze comScore VideoMetrix die vorige week het licht zag, via MC.

MarketingCharts kopte met het gegeven dat Hulu één op de drie advertentie-impressies in de VS serveert, dat doen ze goed daar bij Hulu, wel benieuwd hoe het met de kijkervaring zit, want het gemiddelde van 45 ads per viewer is stevig te noemen.

Of ik kijk er overheen, of uit de cijfers van comScore komt niet naar voren hoe het met de ad-impressies op YouTube zit. Dat is, zo blijkt uit de tabellen, het grootste domein voor online video in de VS (bijna 2 miljard kijksessies, 286 minuten gemiddelde kijktijd per kijker per maand). Je zou verwachten dat ze aldaar vanuit Mountain View ook wel wat advertenties serveren. Maar mogelijk geeft YouTube de impressies niet vrij, of is in ieder geval niet opgenomen in het onderzoek.

 


Geplaatst in

Delen



Er zijn 0 reacties op dit artikel

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.