Boekrecensie: Guerrilla Social Media Marketing

Boekrecensie: Guerrilla Social Media Marketing
,
@mijkepost

Auteur Jay Conrad Levinson is in de Verenigde Staten bekend omdat hij een serie schreef over guerrillamarketing. Nu betrekt hij ook de social media hierin. Hij beheert de website gmarketing.com en geeft trainingen en presentaties over en coacht in guerrillamarketing. Shane Gibson is de man van de sales en de profits. De auteurs geven tien persoonlijkheidskenmerken van de typische guerrilla social marketeer, zoals: immuun voor hypes, nieuwsgierig, zowel sprinter als duurloper, transparant, gericht op de hele community (alle stakeholders) en altijd op zoek naar nieuwe technieken.

Zij of hij volgt naast lokale diverse internationale netwerken: Technorati, Wired Magazine en iTunes. Dan volgen karakteristieken van guerrillamerken, maar die kennen we min of meer wel uit de Nederlandse literatuur en dat geldt ook voor het overzicht van hardware en software die je nodig hebt en moet kennen. Bekenden als Facebook en LinkedIn passeren de revue, maar het boek zoomt ook in op orkut, Hi5, Xing, Ecademy, BuddyPress, Nanoblogging, TweetDeck en HootSuite; bent u daar nog? En zo gaat het vijftig pagina’s langs internationale places to be.
Dan een hoofdstuk over roi. Van de bemensing van de afdeling en client education tot pr. Tot slot nog twee hoofdstukken over de verandering in het marketingdenken en een evaluatie van social network partners. In twintig stappen klaar voor de aanval, lijst met definities en index. Voor de echte cracks.

Jay Conrad Levinson en Shane Gibson
McGraw-Hill/Entrepreneur Media 2010
250 pagina’s
ISBN 9780470409510

Deze boekrecensie verscheen eerder in de printeditie van vakblad MarketingTribune.


Geplaatst in

Delen

0
0


Er zijn 7 reacties op dit artikel

  • Ik lees de kop recensie en dan verwacht ik ook eigenlijk een recensie. Niet een opsomming. Wat is volgens de schrijver guerrillamarketing, en dan met name ook op het gebied van social media. Wat zijn de kenmerken en criteria van succesvolle acties volgens hem. En wat kunnen bedrijven van de schrijver leren. Oftewel. Wat kan de lezer met het boek. Welke twintig 20 stappen en welke aanval... Kom op, dit lijkt wel een tekst uit een brochure

    geplaatst op
  • Ik vind het artikel ook teleurstellend. Nog steeds geen idee of het de moeite waard is om te lezen.

    geplaatst op
  • Ik zou ook heel graag een mening in het artikel willen zien Mijke! Wat kunnen we als marketeers met dit boek? Geld aan uitgeven of niet?

    geplaatst op
  • Dus dit zijn tegenwoordig recensies? PPffff... heel jammer!

    geplaatst op
  • En deze recensie is in de printeditie van Marketing Tribune gekomen?

    geplaatst op
  • Tja, heb ik ook wel eens een opmerking over gemaakt...een recensie heeft toch een soort conclusie inderdaad, desnoods met sterren/bollen/cijfers ter waardering.

    geplaatst op
  • tja mensen, sorry dat ik niet zo uitgesproken ben, ik zal er in het vervolg rekening mee proberen te houden. anderzijds, ik ken je portemonnee en je interesses niet, dus ik zal niet snel adviseren 'koop dit boek' maar misschien kan het wat uitgesprokener. ik heb met de redactie de afspraak dat ik het boek 'bespreek' en een 'recensie impliceert inderdaad een oordeel. Groet, Mijke

    geplaatst op

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.