Social Media Examiner: Social Marketing Industry Report 2011

8 april 2011, 03:45

Ok, de ene manier van het werven van respondenten voor een social media marketing onderzoek (via Twitter) is onderzoekstechnisch waarschijnlijk niet de meest briljante. 50.000 marketeers een e-mail sturen met een vragenlijst is al beter en de combinatie levert het Social Media Examiner Social Marketing Industry Report 2011 op (respect naar @michaelstelzner). MarketingCharts citeert er graag uit, gisteren met het nieuws dat 90 procent van de marketeers in de VS social media gebruiken, vandaag met het nieuws dat 90 procent Facebook inzet.

Video met highlights

Rapport

In het rapport worden de wie, wat en waar van social media behandeld. Meer dan 3300 marketeers deden uiteindelijk mee aan het onderzoek. In het rapport worden onder anderen de tijdsbesteding, de bedrijfsgrootte en de voordelen van social media marketing belicht. Het grootste voordeel van social media marketing is voor 88 procent van de respondenten het onder de aandacht brengen van hun business. Uit de ‘major findings’ blijkt dat marketeers meer willen gaan inzetten op Facebook (70 procent wil er meer van weten), maar ook op bloggen (69 procent wil er meer over weten). Video wordt een belangrijk aandachtspunt: 77 procent van de marketeers wil meer aan de slag met YouTube.

Stelzner zegt het een paar keer in de video, en ook in de begeleidende tekst: als je dit rapport mooi vindt, deel het dan. Naar je Facebook, Twitter, LinkedIn account. Het is gratis, je hoeft niet eens je e-mail achter te laten.

Van april 2007 tot juni 2011 was ik freelance editor/ communitymanager / hoofdredacteur bij Marketingfacts. Tussendoor werkte ik bij Insites Consulting, IDG Nederland, Saatchi&Saatchi;/Leo Burnett (voor Samsung) en voor onderzoeksbureau WUA. Vanaf 1 november 2021 vorm ik samen met Luuk Ros de hoofdredactie van Marketingfacts.

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!