1 april guerrilla van Heineken

1 april 2011, 09:42

Ja, de bierpad was er vorig jaar ook al. En nee, #fe11 werd inderdaad afgelast door het mooie weer. Linkshandige beschuiten van Bolletje bestaan niet, en Google gaat inderdaad niet het lettertype aanpassen. Texel gaat trouwens wél verkocht worden aan de Spanjaarden, hoewel het 1 april is zijn die onderhandelingen gewoon prima gelukt enzo. Heineken doet ook mee aan de 1 april gekte en heeft een mooie actie op touw gezet in thuisstad Amsterdam. De vermaledijde fietskratten die in de stallingen zoveel ruimte innemen, worden vervangen door Heineken kratten. Kek filmpje van gemaakt:

Goed Turks Fruit muziekje ook. @hildevandijk meldde hier ten kantore van Marketingfacts aan de #sdl65 dat de bewuste krat die door het guerrilla team van Heineken op de fietsen van de nietsvermoedende Amsterdammers wordt geschroefd, voor 25 euro te koop is in de Heineken shop. Kijk, dat is nog eens Marketing met een hoofdletter M.

Van april 2007 tot juni 2011 was ik freelance editor/ communitymanager / hoofdredacteur bij Marketingfacts. Tussendoor werkte ik bij Insites Consulting, IDG Nederland, Saatchi&Saatchi;/Leo Burnett (voor Samsung) en voor onderzoeksbureau WUA. Vanaf 1 november 2021 vorm ik samen met Luuk Ros de hoofdredactie van Marketingfacts.

Categorie
Tags

2 Reacties

    Keessie Wonderboy

    Heineken = Hij En Ik Nemen Elke Keer Een Nieuwe


    1 april 2011 om 10:25
    Heineken the City

    Hallo allemaal!

    @mgvandenbroek dank voor jullie positief artikel 🙂 Een leuk btwtje, “het guerrilla team” dat zijn we zelf.

    @v2c2, ja we hebben overwogen om wat meer retro te kleden maar moest natuurlijk niet te gestileerd worden 😉

    Hoop jullie snel te zien in the City, €5 korting op FietKrat bij vermelding van deze post 🙂

    hartelijk groeten!

    Hendrik en zijn guerilla team


    4 april 2011 om 13:56

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!