ReclameReview: Vifit

2 maart 2011, 12:31

Vifit wil zichzelf positioneren als een merk dat positief in het leven staat, dat net als de doelgroep ‘young at heart is’, dat niet wil laten zien waarvoor je moet oppassen, maar wat allemaal mogelijk is. Als je Vifit gebruikt natuurlijk. Deze nieuwe Vifit-commercial met nudisten in de sneeuw vind ik echt stukken beter dan die met zangeres Nikki van een half jaar geleden.

Credits:

Bureau: ARA Advertising

Account: Juliette van der Burgt, Douwe Oppedijk

Geluid: Alfred Klaassen

Klant: Carlo Haerens, Anita Peerdeman

Producer: Collin Maas

Regisseur: Rogier van der Ploeg

De doelstelling:

Vifit positioneren als een merk dat positief in het leven staat, dat net als de doelgroep ‘young at heart is’, dat niet wil laten zien waarvoor je moet oppassen, maar wat allemaal mogelijk is. Als je Vifit gebruikt natuurlijk.

De uitwerking:

De campagne draait om situaties die we allemaal beschouwen als een aanslag op onze weerstand. Vifit met de goede LGG-bacteriën ondersteunt de weerstand op peil. Wie onze kopregels leest, begrijpt dat die situaties door Vifit-gebruikers heel prettig gevonden worden (bijvoorbeeld ‘Zomers een nudist, ‘s winters een nudist’ of ‘Echte mannen tanken zonder jas aan’). In filmpjes zien we diezelfde gebruikers die zich als een vis in het water lijken te voelen in die situaties. Nog sterker: ze hebben er lol in.

Het oordeel:

Deze nieuwe Vifit-commercial vind ik echt stukken beter dan die met zangeres Nikki van een half jaar geleden. Het feit dat Vifit je weerstand helpt te verhogen wordt op een overdreven, maar grappige manier weergegeven. De boodschap is daardoor ook heel rechtlijnig: deze mensen kunnen naakt op wintersport omdat ze Vifit gebruiken. Oorzaak en gevolg. Zo simpel kan communicatie zijn. De pay-off vind ik ook mooi, al is hij misschien een beetje lang: “lang leve de weg van de meeste weerstand”.

David Brinks
Eigenaar bij Hardcopy

Freelance (SEO-)copywriter en mede-eigenaar van Radish Concepts. Blogt ook op Copytips.nl. Houdt van korte bio's.

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!