Global State of Social Media in 2011

Global State of Social Media in 2011

Vorige week, tijdens de London Social Media Week 2011, hield Tom Smith van Trendstream.net in zijn presentatie over “The Global State of Social Media in 2011” volgens zichzelf de “most detailed global survey on consumer internet behaviours, motivations and attitudes ever conducted”. Hou je vast: een presentatie over social media, gestut op onderzoek. Zónder bij elkaar gegooglede plaatjes en Krypotonite-voorbeelden, maar op basis van 71.000 surveys, 23 landen en een looptijd sinds september 2009. De argwaan is gewekt. Klik tóch maar even door de presentatie heen.

Want nu is het onderzocht: de grote trend in social media de afgelopen twee jaar is de verschuiving naar real time. Bijkomende ondertrendjes zijn de dominantie van Facebook (Nederland wordt door Smith als een van de voorbeelden aangehaald van een land waar een ander social network (Hyves) dominant is, net als in Rusland en bijvoorbeeld China). De opkomst van mobiel als gateway tot social networking, de toename van de frequentie van het gebruik. Enzovoort.


Geplaatst in

Delen

0
0


Er zijn 0 reacties op dit artikel

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.