YouTube lanceert ‘Skippable’ pre-roll advertenties in Nederland

YouTube lanceert ‘Skippable’ pre-roll advertenties in Nederland

Google’s YouTube introduceert skippable pre-roll advertenties nu ook voor YouTube Nederland. Dat meldde de videoreus gisteren in een persbericht. Met dit advertentieformat beslist de kijker van online video’s zelf of hij de pre-roll advertenties wil bekijken. YouTube is het eerste videoplatform in Nederland dat skippable pre-roll advertenties aanbiedt. Sony Ericcson is de eerste adverteerder die TrueView video advertenties inzet. Bij dit cost-per-view-model betaalt de adverteerder pas als een YouTube-gebruiker de hele pre-roll bekijkt en niet op basis van een impressie.

YouTube-kijkers kunnen na vijf seconden besluiten een video over te slaan. Sony Ericcson is de eerste adverteerder die skippable pre-roll advertenties inzet. Zij doen dit voor de First10 campagne ter introductie van de deze week aangekondigde Playstation gecertificeerde Xperia PLAY. De lancering van skippable pre-rolls met Sony Ericcson is in samenwerking met het mediabureau MEC gerealiseerd. Skippable pre-roll is het eerste model uit YouTube’s nieuwe TrueView Video advertentiemogelijkheden in Nederland. Mascha Driessen, Head of YouTube & Display advertising in Nederland:

”Wij zijn constant bezig het optimale en relevante resultaat te behalen voor onze adverteerders, waarbij tegelijkertijd de gebruiker centraal staat. YouTube-gebruikers hebben met TrueView de keuze en controle over de advertenties die ze willen zien en dat betekent dat ze meer betrokken zijn bij de advertentie. Adverteerders betalen alleen als de kijker de volledige advertentie heeft gezien en krijgen zo hun merk en boodschap beter onder de aandacht. Dit komt erop neer dat, in plaats van af te rekenen op basis van impressies, de adverteerder nu alleen betaalt voor een hoog kwalitatieve impressie, Cost per View (CPV)”

Harold de Kort, Marketing Communicatie manager van Sony Ericsson Nederland:

“Het inzetten van pre-roll is voor onze productlaunches steeds belangrijker aan het worden omdat digitaal een centrale rol speelt in het leven van onze smartphone klanten, maar we de emotie die commercials kunnen overbrengen niet willen missen in onze media mix. Met de inzet van Skippable Pre-roll en Cost per View hebben we niet alleen een heldere afspraak met YouTube over de afrekening maar geven wij onze doelgroep ook de vrijheid om zelf te kiezen om onze commercial te bekijken of niet. Voorop staat natuurlijk nog altijd dat we commercials maken die van begin tot einde blijven boeien.”


Delen

0
0


Er zijn 4 reacties op dit artikel

  • Ik ben benieuwd of dit inhoudt dat er meer pre-roll ads komen, of dat veel bestaande advertenties overstappen op dit model.. Ik hoop dit laatste... :)

    geplaatst op
  • Youtube is niet het eerste platform dat een skippable pre-roll aanbiedt in Nederland. Zie.nl (van Sanoma Digital) heeft dit ook al een half jaar.

    geplaatst op
  • Mooi initiatief! Denk wel dat het succes voor zowel de exploitant als de adverteerder sterk samenhangt met de creatie. Veel adverteerders zetten momenteel reguliere televisiecommercials in als pre-roll, dit zal naar mijn idee niet voldoende zijn voor succesvolle CPV campagnes. Hopelijk is de introductie van dit model de start van een nieuw creatief tijdperk op online video..

    geplaatst op
  • Goede stap, zo wordt de inzet van prerolls nog interessanter voor adverteerders.

    geplaatst op

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.