• Mobile
    wordt gesponsord door

SlideJockey maakt einde aan lineair presenteren

SlideJockey maakt einde aan lineair presenteren

Het publiek van online tuesday is al op de hoogte van het bestaan van SlideJockey. Maar ik denk niet dat er veel mensen zijn die dachten dat Ben van der Burg samen met TripleIT van SlideJockey een BV van zou maken en dat de presentatietool-die-het-allemaal-anders-doet daadwerkelijk zou landen in de appstore van Apple ($5,99, 4,99 euro). Veelpresenteerders en Apple-fetisjisten opgelet. Vandaag is het zover: de wereldwijde lancering van SlideJockey op iPad en iPhone. Het begin van het einde van lineair presenteren. Hieronder de demo:

Het is een virtuele wereld voor al je sheets. Je kunt je iPhone of iPad gebruiken om je slides op een andere manier te presenteren. Het écht aardige is, dat de presentatie interactief wordt door de iPhone app waarmee het publiek de spreker kan voeden met vragen of opmerkingen. Dat kun je in bovenstaande demo goed zien en dat is denk ik ook de allerbelangrijkste usp.

Demo

Wie Ben van der Burg hierboven niet helemaal gevolgd heeft of het nog een keer helemaal in een minuut voorgeschoteld wil krijgen; ze hebben met SlideJockey ook een demo gemaakt die het allemaal nog een keer helder uitlegt.

In het persbericht zegt Van der Burg:

“Terwijl bijna alles in de 21ste eeuw digital is geworden, blijven presentaties lineair. Je gaat van slide 1, naar 2, naar 3, etc. Een disc jockey kiest zijn muziek afhankelijk van de sfeer in de zaal, een presentator zou ook zijn slides moeten kunnen kiezen afhankelijk van de sfeer van de zaal. Met Slidejockey maak je je presentatie interactief. Het publiek kan slides van de presentator saven en vragen stellen via hun iPhone.”


Geplaatst in

Delen

0
0


Er zijn 28 reacties op dit artikel

  • Ziet er in potentie geweldig uit. Graag verneem ik gebruikerservaringen vanuit de praktijk.

    geplaatst op
  • De app is gratis. Maar waarom geen universal app gemaakt voor zowel iPAd als iPhone? Nu moet je 2 versies installeren.

    geplaatst op
  • Hallo Patrick,
    Omdat de iPhone een andere functie heeft: hij is voor het publiek om vragen te stellen en slides te saven. iPad heeft de functie om mee te presenteren. Op de roadmap staat ook een iPhone app. om mee te presenteren, maar met iPad gaat dat veel mooier, daarom zijn we daarmee begonnen.

    geplaatst op
  • Klinkt interessant. Jammer dat Vimeo - hier althans - onbereikbaar is en de YouTube-demo en de site van Slidejockey niet echt laten zien wat het in de prakijk betekent.

    Desondanks zie ik hier wel toekomst in. Het zal de markt niet overnemen - het in elkaar zetten van een lineaire presentatie met alle voorbereiding van dien is voor velen al lastig genoeg - maar kan in sommige gevallen wel veel toegevoegde waarde hebben. Vooral de interactie tussen mobiel en screen vind ik mooi, zeker ook in combinatie met de incoming notes.

    Wat zijn jullie plannen voor Android, Ben? Dan heb ik het vooral over het participatie vanuit het publiek, want het lijkt me als presentator enigszins onbeleefd om dat alleen voor te behouden aan mensen met een iPhone.

    Hoe worden de presentaties op Slidejockey gezet? In de voorbereide volgorde, of in de behandelde volgorde incl. behandelde vragen? Dat laatste lijkt me erg interessant. Kan een gegeven presentatie worden geëxporteerd naar Slideshare?

    geplaatst op
  • @andersfloor: Hij doet idd raar. Heb de YouTube Video van de demo ook toegevoegd in de posting.

    geplaatst op
  • @andersfloor 1. Android voor het publiek staat inderdaadl op roadmap. Ervaring op iPhone is beter daarom daarmee gelanceerd. 2 De slides worden in de oorspronkelijke volgorde in sildejockey gezet. Je kunt dan kiezen tussen all presenatioins of specieke presentaties. En je swipt dus snel naar een slide die je wilt laten zien. Tekenen erop is ook geinig. Ik laat bijvoorbeeld vaak een lege slide tussen mijn andere slides staan om snel een tekenslide te vinden. Daarnaast load ik heel veel slides op, zodat ik kan inspelen op vragen / gevoelens / wensen uit het publiek.

    geplaatst op
  • Heb nu idd ook de video gezien, thanks Matthijs. Mooi spul, dat tekenen had ik nog niet gezien. Extra features voor gevorderde gebruikers tegen extra €$ lijkt me een goeie insteek. Ik zou met deze tool al snel 1000, 2000 slides op voorraad (willen) hebben en daardoor elke keer al snel 30 seconden moeten zoeken, dan zou een bepaalde vorm van categorisering erg welkom zijn. Real-time tekenen zou ook geweldig zijn.

    Heeft de iPhone-app ook de mogelijkheid om real-time slides te sharen op internet met commentaar?

    Ik denk dat menig gevorderde presentator wel een iPad zal hebben maar lang niet iedereen zal beschikken over een Mac-laptop (ik ook niet, dus uitproberen wordt lastig). Ik zie dat de server-versie alleen voor de Mac is, heb je daar nog Windows-plannen voor? €4.99 is een mooie prijs maar als je er een Mac bij moet kopen wordt het natuurlijk anders ;-)

    geplaatst op
  • Briljant Ben!

    Dit ga ik zeker gebruiken. Goed viraal model. Iedere presentator zal de zaal oproepen de Iphone App te installeren en zij zullen sprekers weer opzwepen Slidejockey te gebruiken. Ik gebruikte al een tijdje 2Screens om presentaties met mijn Ipad te geven. Daarmee kan ik ook op slides tekenen (via de Ipad), maar ook mijn Iphone gebruiken om naar de volgende slides te gaan (er past immers (nog) geen clicker op mijn Ipad). Scheelt wat gezeul. Presenteren terwijl je zelf steeds al rondlopende naar je Ipad kijkt vind ik niet super persoonlijk (en is lastig met beamer verbinding). Je zou bijna een crowd control en slide swipe assistent inhuren voor bij je presentaties :-)

    geplaatst op
  • Alle apps gedownload (vergeet ook niet de app te downloaden voor je Mac! ;-), komend weekend maar eens mee spelen!

    geplaatst op
  • App gedownload op Macbook, App (€4,99) gedownload op iPad, slides geupload naar slidejockey.org
    Maar no go bij het daadwerkelijk verbinden. Macbook en iPad "zien" elkaar maar bij het kiezen tussen public of private broadcast klapt de iPad app er steeds uit.

    Geen support op de website, geen forum, geen FAQ, alleen een mailadres. Filmpje gemaakt met uitleg en demo van probleem, mail verstuurd, krijg ik 2 dagen later van gmail de melding dat het nog niet gelukt is om de mail af te leveren.
    Te vroeg de publiciteit gezocht dus, te vroeg geld gevraagd voor een veelbelovende applicatie die nog niet af is.

    Ik heb via iTunes een refund aangevraagd. Advies: zorg z.s.m. voor een fatsoenlijke plek waar betalende gebruikers met hun problemen terecht kunnen!

    geplaatst op
  • Ik ben er ook nog niet helemaal uit. Het is in potentie een absolute killer app, maar het lijkt er inderdaad op dat ze iets te vroeg naar buiten zijn gekomen. Gisteren overigens prima geholpen via twitter en telefoon door Ben van der Burg, ik was bij de initiele installatie vergeten ook een app voor de Mac te installeren. Eenmaal de drie apps geinstalleerd (Mac, iPad en iPhone) mijn eerste powerpoint geupload naar mijn account maar daarna houdt het bij mij ook op. Kan connecten, kan de presentatie broadcasten maar vanaf dat moment zie ik op het scherm alleen mijn sheets als een soort screensaver voorbijkomen. Geen enkele interactie tussen iPad en het scherm op de Mac. Binnenkort toch maar eens een prive-sessie proberen te regelen ;-)

    Met Pierre eens overigens, denk dat het goed is dat ze snel komen met goede uitleg en plek waar gebruikers met vragen terecht kunnen. Zo moeilijk kan het niet zijn om een forum te openen op de site!

    geplaatst op
  • Thuis en op kantoor werkte het perfect. Maar net toen ik op lokatie ermee wilde presenteren kregen mijn iPad en laptop wel connectie met internet maar niet met elkaar.
    Maar ik vind het een top ding. Prezi is ook non-lineair maar veel te veel gedoe om te maken naar mijn smaak en oogt al snel als gimmick.
    Het concept is heel goed. Paar feature requests:
    - Op de iPad slides kunnen ordenen. Je zou niet steeds naar originele presentaties terug moeten om re ordenen. Dus in andere mapjes gooien, andere mapjes vormen e.d.
    - Pinch en zoom. Mogelijkheid geven tot inzoomen van slides zodat je zeker weet dat je de juiste hebt ;-)
    - Afzender van de questions, naam van de vragensteller bij de vraag die vanuit publiek gesteld kunnen worden.

    geplaatst op
  • Irritant dat het niet lukt.
    @pierre, dm me op @ikbenechtben die 4,99 mag het issue niet zijn.
    Zijn we te vroeg gelanceerd. Ik denk het niet. Wat is te vroeg?
    Te vroeg in de zin dat er nog heel veel features bij moeten zie @erwin, klopt. Wij denken ook nog aan twitterfeeds, video, etc. We hopen een goede presentatietool te hebben gemaakt die mensen helpt en in de toekomst blijft helpen.
    Te vroeg dat we support niet hebben georganiseerd, ben ik het minder mee eens. Focus zit op het product. In de twittersearch check ik constant op slidejockey en reageer als ik denk, ai, ai, ai. En nu hebben we marketingfacts ;-) Support moet organisch zijn en open en duidelijk. Dat laatste had beter gekund. (Voorbeeld ik zag pas donderdag dat we het email adres nog niet op de site hadden staan....) We zullen ook op dit punt maatregelen nemen
    Te vroeg dat het niet werkt is nog wel het meest irritant. Als je een goede connectie hebt tussen mac en ipad dan werkt het. Je klikt op je slide en schuift de slide naar je mac. Ik snap werkelijk niet als dat bij mensen niet lukt. We zullen asap een hele duidelijk instructievideo maken. Ik zal er maandag op momo ook op ingaan.
    Heerlijk lanceren dan komt het los....

    geplaatst op
  • @ben
    Ik kan je alleen DM-en op Twitter als jij mij volgt (@PeterMcAllister).
    Mijn post van afgelopen donderdag staat #2 op Google als je zoekt naar Slidejockey (nog boven dit bericht op Marketingfacts en net onder de officiële site). Ook in dat bericht geef ik aan dat het niet werkt.
    De tweet van vanochtend waarin ik melding maak van het verzoek om een refund was dan blijkbaar daar geen reden om te denken "ai, ai, ai" want via Twitter zag ik nog geen reactie.
    Dat ik supportvragen naar @ikbenechtben moet sturen wist ik niet (vind je dat vreemd?). Ik kon wel een @slidejockey account vinden op Twitter maar daar zijn de tweets van beschermd.

    Vervelend dat je werkelijk niet snapt dat je klanten het product dat je hen verkoopt niet kunnen bedienen. Ik had donderdag een filmpje gemaakt (ja, wat wazig, maar ik had niet echt voor ogen een Hollywood productie te maken) van wat er wel en niet werkte. Omdat het via de mail of andere wegen niet bij jou te krijgen is, dan maar even als link hier bij Marketingfacts aangezien dat blijkbaar dé supportplek is voor Slidejockey:
    http://www.youtube.com/watch?v=MqmvgjsMBCk

    Te vroeg dus.En guess what, of dat zo is werd vroeger én nu door de (betalende) klanten bepaald, niet door de leverancier van het product!

    geplaatst op
  • @Ben: dank voor je telefoontje (en dat op zaterdagochtend!), ben weer een stapje verder en ziet er erg gaaf uit. Zal komende week eens gaan experimenteren. Zou wel mooi zijn als er tzt ook video mee kan in de presentaties!

    @Pierre: snap je frustratie, maar zie het als een uitdaging om een nieuwe Nederlandse startup te helpen om de wereld te veroveren. En ja, ik heb ook die 4 euro nog wat betaald, maar dat heb ik er graag voor over. Als het straks een groot succes is mogen wij als eerste gebruikers vast op hun feestje komen ;-)

    geplaatst op
  • @peter ik heb je toegevoegd en een mail naar je gestuurd. Ik googlede slidejockey vrijdagaochtend volgens mij voor het laatst, gemist, sorry. De tweet van vanmorgen had ik dus nog niet gezien. De tweet is van 4 uur geleden, nogmaals sorry.
    Ik had je supportvraag niet verwacht, bij mij werkt het, daarom spring ik erop in en is het nu naar @ikbenechtben.
    Laatste opmerking is een mooie discussie waard. Alles wat nieuw is en onbekend is product centric. De eerste auto, een camera in een telefoon, maar laten we deze discussie nu niet voeren. Belangrijker is dat je geholpen wordt.

    geplaatst op
  • Pfff, hoe kom ik nu aan @peter het is @pierre

    geplaatst op
  • @Marco: Het was ook niet mijn bedoeling om een startup bij de lancering al meteen uit het water te schieten. Ik neem ook niet bij elke applicatie de moeite om een filmpje te maken als er iets niet goed gaat. Maar de BS
    -meter sloeg nogal in het rood bij de reactie van Ben.

    @Ben Ik zal je mijn 06 even reply-en op de mail die je me gestuurd hebt, ik kreeg zojuist je voicemail, maandag is ook goed. Toelichting in de vorm van "ik zal het je nog eens stap voor stap uitleggen" heb ik uiteraard niets aan. Mocht de app een debug-optie hebben waarmee ik je kan helpen de fout te ontdekken, dan hoor ik dat graag. Nieuwe builds die het probleem oplossen wil ik ook wel voor je testen, laat maar weten en dan mail ik je de device identifier van mijn iPad wel door.

    geplaatst op
  • Eerste telefonisch contact is geweest. Probleem nog niet opgelost, maar er wordt aan gewerkt. Wordt vervolgd.

    geplaatst op
  • @pierre elkaar net gesproken. We konden het telefonisch niet oplossen. Maandag kijkt development ernaar.

    geplaatst op
  • Met de (op)komst van de iPad lijkt het mij ook handig om een deelnemer App op de iPad te kunnen gebruiken (kan natuurlijk de iPhone app op de iPad zetten en proberen) maar het mooiste zou zijn om hier ook een specifieke App voor te ontwikkelen.
    Ook ik zou graag zien dat je SlideJockey met een iPad en Windows PC/laptop kan bedienen.
    Succes met het doorontwikkelen van SlideJockey, enorme potentie!

    geplaatst op
  • Persoonlijk blijf ik erbij dat Lineair presenteren, zowel voor de spreker als de toehoorder het beste werkt. een goed voorbereidde spreker heeft een verhaal waar hij zijn toehoorders doorheen neemt (net als een goede DJ, die heeft zijn set ook voorbereid).
    Het nadeel van deze App vind ik dat ook de toehoorders een iPhone moeten hebben. Met de opkomst van Android is dat een belemmering.
    Desalniettemin vind ik het goede ontwikkeling, als we maar niet niet als met Prezi allemaal idioten krijgen die het gaan opdringen, zoals in dit artikel staat beschreven.

    geplaatst op
  • @jwalphenaar Het zit denk ik anders. Ik denk dat de meeste mensen niet flexibel genoeg zijn om goed om te gaan met de interactie met een zaal. Daardoor is lineair presenteren voor hen de beste manier. Een goed lineair verhaal kan prachtig zijn. Maar daarmee is het niet per se altijd de beste manier voor informatie overdracht. Ikzelf geloof uiteindelijk meer in een actief 'gesprek' (waar de spreker heel goed weet wat hij kwijt wil), dan in passief achteroverhangen. Slidejockey kan hier een heel goede rol bij spelen, mits de spreker zoals gezegd ermee om kan gaan.
    Je vergelijking met een dj klopt alleen niet. Een goede dj heeft zijn set weliswaar goed voorbereid, maar niet zo aan elkaar geplakt dat hij er niet vanaf kan wijken, hij speelt juist in op de zaal omdat ieder publiek anders is. Met Slidejockey kan dat op een zelfde manier (weten wat je wilt vertellen, met overal uitstapmogelijkheden afhankelijk van vragen en wensen), met een lineaire presentatie niet.

    geplaatst op
  • @jwalphenaar Een goede dj heeft zijn set goed voorbereid, maar wijkt af en past aan naar gelang publiek en het verloop van de situatie. Hij weet welke lijn hij in zijn hoofd heeft, maar is flexibel met de bouwstenen. Precies dat kan met Slidejockey ook. Het leent zich juist voor de combinatie van een verhaal dat je kwijt wil met inspelen op specifieke vragen en omstandigheden. Een dj die een set voorbereid en niet van die lijst kan afwijken, is een slechte dj!

    geplaatst op
  • @erwblo (Erwin Blom).
    Je hebt een punt. Ik zorg ook altijd voor escapes indien er vanuit de zaal andere vragen komen. Maar meestal ga ik dan online om zaken te demonstreren. Ook al werk je met Slidejockey, je kunt nooit op alle vragen voorbereid zijn. En als je dat wel kunt, dan kan dat in principe ook met de lineaire tools.

    Overigens ken ik een aantal DJ's uit het topsegment die wel degelijk een volledige set voorbereiden en daarmee in staat zijn het hele verhaal op te bouwen die bij een set hoort. Hun ervaring leert ze wat wel of niet werkt. En dat weten ze vooraf :)

    geplaatst op
  • Overigens zei het systeem dat mijn eerste reactie niet geplaatst was, vandaar dubbele comment met zelfde strekking. Excuus!

    geplaatst op
  • Ik kan nergens op internet vinden over workshops betreffende slide jockey, worden deze gegeven gehouden?. Graag info

    geplaatst op
  • heb slidejockey inmiddels ruim een jaar op de iPad staan, maar nooit tijd gehad om er meete experimenteren. Is deze startup een stille dood gestorven? ik kan nml. nergens meer iets vinden om op de mac te installeren. Wordt verwezen naar de amerikaanse variant van de Appstore

    geplaatst op

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.