Tweet @sggst productnaam en ontvang de scherpste prijs

20 januari 2011, 18:16

Een aardige nieuwe twitterservice is vandaag gelanceerd voor alle tweeps op zoek naar de scherpste aanbieding van een product. En de kracht daarvan zit in de eenvoud. Een paar stappen zijn voldoende. Het geheel is overigens geen service van Amazon zelf, zo valt te lezen in het persbericht.

Zoals je hierboven ziet zijn 3 stappen waarvan 1 tweet voldoende.

Jonathan MacDonald kwam op het idee nadat hij had gehoord dat 20% van alle tweets wereldwijd merkgerelateerd zijn. In plaats van domweg advertenties in tweets te stoppen, zocht hij naar iets dat echt toegevoegde waarde bood en kwam hij op dit idee. Netro42 bouwde de service en is tevens mede-eigenaar.

Op dit moment maakt de service enkel gebruik van de API van Amazon en ontvangt @sggst een vergoeding via het affiliateprogramma van Amazon. In de toekomst kunnen ook andere retailers met een API en affiliateprogramma op vergelijkbare wijze worden toegevoegd.

Vraag mij af hoe lang het duurt voordat je straks als gebruiker nadat Amazon een prijs aanbod heeft gedaan (die iedereen kan zien) wellicht van een andere partij een nog lagere prijs spontaan krijgt getwitterd.

Erik van Roekel
Product Owner Chatbot bij ING

Marketingprofessional met ruime ervaring in diverse internetprojecten in de financiële dienstverlening. Passie voor social media en internet in het algemeen. Stond aan de wieg van het ING Webcare Team in 2009 en gaf er 1,5 jaar leiding aan. Was daarna één van de drivers van de social media strategie voor ING Nederland in 2012 resulterend in een nummer 1 notering in de Social Media Monitor van Social Embassy. Werkzaam geweest bij Corporate Communications van ING Groep en van daaruit betrokken bij social media op internationaal niveau. Momenteel Product owner chatbot bij ING. Blogt op persoonlijke titel bij Marketingfacts en van 2004-2014 ook op de achtergrond actief geweest voor Marketingfacts o.a. bij de techniek en de redactie.

Categorie
Tags

1 Reactie

    Gert-Jan Bos

    Als dit een succes gaat worden zal dit wel een hoop twitter vervuiling op gaan leveren aan @sggst *iPad* tweets (als voorbeeld). Wel goed bedacht, leuk om te zien hoe je op een geheel andere wijze met twitter kan werken. Ik hou mijn ogen open.


    21 januari 2011 om 20:38

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!