Juniper: 10 x meer budget naar mobile game advertising in 2015

11 januari 2011, 06:45

Mobile gaming gaat een explosieve groei tegemoet, de kansen voor iAds worden groter met software om laagdrempelig zelf ads te produceren succesvolle games die de rankings van de downloads in mobiele appstores aanvoeren worden (bijna) gratis aangeboden maar zijn al in gratis versies voorzien van ad support. In-app reclame en in app payments hebben de toekomst (zie ook dit Distimo rapport). Mobile wordt een “key channel” voor casual gaming. En de bestedingen in deze tak van sport gaan de komende 4 jaar vertienvoudigen van 87 miljoen dollar naar 900 miljoen dollar, blijkt uit deze voorspelling van Juniper Research (rapport is best duur).

Van april 2007 tot juni 2011 was ik freelance editor/ communitymanager / hoofdredacteur bij Marketingfacts. Tussendoor werkte ik bij Insites Consulting, IDG Nederland, Saatchi&Saatchi;/Leo Burnett (voor Samsung) en voor onderzoeksbureau WUA. Vanaf 1 november 2021 vorm ik samen met Luuk Ros de hoofdredactie van Marketingfacts.

Categorie
Tags

1 Reactie

    Misha Scholte

    Is er al een onderzoek verricht naar de effectiviteit van die ads? Ik heb er zelf nog nooit op geklikt. Ik kan me alleen voorstellen dat het goed werkt voor branding


    11 januari 2011 om 07:38

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!