• Mobile
    wordt gesponsord door

Forrester: Een op de 3 amerikanen heeft een tablet in 2015

Forrester: Een op de 3 amerikanen heeft een tablet in 2015

Hoewel de digitale uitgaven van magazines op iPad formaat een stevige daling laten zien en het dus maar de vraag is of het kekke Apple ding écht de heilige graal is voor de tijdschriftenindustrie (wow, die Viva-app doet het beter dan die van de Washington Post, dat is erg gaaf om te zien), gaat het met de adoptie van tablet-achtigen volgens Forrester de komende jaren hard. Zo hard, dat in 2015 een op de drie Amerikanen zo’n ding heeft. Kijk, dat is nog eens gamechanging:

Over de concurrentie voor de iPad schrijft Forrester:

“As for Android tablets, Research In Motion’s BlackBerry PlayBook, Microsoft’s Windows-based tablets, and tablets that run on HP’s and Nokia’s platforms, they’ll take a backseat to Apple, but in a market this big, there’s room for more than one player. By 2015, 82 million US consumers—one-third of US online consumers—will be using a tablet, and not all of them will be iPads.”

Verder boeiend is de verwachting van Forrester over het tempo waarmee consumenten de eerste generatie van iPads gaan vervangen. Dat gaan ze doen, heel snel als de iPad 2 uitkomt ergens in april.

“Although they are certainly used for productivity, tablets are proving themselves to be “lifestyle devices” at home and at work, and as such we think consumers will upgrade to newer models more rapidly than they would a more utilitarian device like a PC. In other words, we think a significant number of first-generation iPad buyers will buy iPad 2 when it comes out this year—many first-gen iPads will end up entertaining the kids in the back of the car while Mom and Dad get the shiny new (likely Facetime-compatible) model.”


Geplaatst in

Delen



Er zijn 0 reacties op dit artikel

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.