2 op 3 online Amerikanen betalen voor content

5 januari 2011, 07:56

Van de Amerikaanse internetgebruikers betaalde 65 procent (2 van de 3) ooit voor de toegang of aanschaf van online content. Muziek en software zijn de meest voorkomende typen content waar voor betaald wordt. De onderzoekers bij PEW focusten daarbij op ‘intangible’ digitale producten; meer traditionele e-commerce producten als kleren, schoenen en online tickets werden uitgesloten. De onderzoekers legden de respondenten (755) de volgende vraag voor:

“Please tell me if you have ever paid to access or to download any of the following types of online content?” De antwoorden en percentages zie je hieronder:

  • 33% of internet users have paid for digital music online
  • 33% have paid for software
  • 21% have paid for apps for their cell phones or tablet computers
  • 19% have paid for digital games
  • 18% have paid for digital newspaper, magazine, or journal articles or reports
  • 16% have paid for videos, movies, or TV shows
  • 15% have paid for ringtones
  • 12% have paid for digital photos
  • 11% have paid for members?only premium content from a website that has other free material on it
  • 10% have paid for e?books
  • 7% have paid for podcasts
  • 5% have paid for tools or materials to use in video or computer games
  • 5% have paid for “cheats or codes” to help them in video games
  • 5% have paid to access particular websites such as online dating sites or services
  • 2% have paid for adult content

Bedragen

Volledige rapport

Van april 2007 tot juni 2011 was ik freelance editor/ communitymanager / hoofdredacteur bij Marketingfacts. Tussendoor werkte ik bij Insites Consulting, IDG Nederland, Saatchi&Saatchi;/Leo Burnett (voor Samsung) en voor onderzoeksbureau WUA. Vanaf 1 november 2021 vorm ik samen met Luuk Ros de hoofdredactie van Marketingfacts.

Categorie
Tags

1 Reactie

    mgvandenbroek

    @ Donald Res: Creditcard? PayPal dacht ik.


    5 januari 2011 om 15:25

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!