Marketingfacts goes Android

Marketingfacts goes Android

Op veler verzoek is het weblog van Marketingfacts binnenkort ook beschikbaar op het Android OS. Na de ontwikkeling van de M! iPhone App kregen we veel verzoeken voor een Android App. De M! Android app zal naast de nieuwste artikelen ook de vacatures van M! Jobs aanbieden. We proberen zoveel mogelijk van de iPhone App functionaliteiten over te brengen naar versie 1.0 van de app. Maar natuurlijk zijn er nog veel meer mooie dingen om in de app te stoppen in de toekomst.

De Android App zal in de loop van januari beschikbaar komen via de Android Market. We zijn nu druk aan het sleutelen, gaan binnenkort de testfase in en zoeken daarvoor ook beta-testers. Interesse? Stuur mij een e-mail via .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken). Subject: “M! Android betatest”.


Geplaatst in

Delen



Er zijn 9 reacties op dit artikel

  • Kan iemand mij vertellen wat de meerwaarde is van zo'n ten opzichte van een mobiele versie van een website? Maw. waarom zou ik weer een app op mijn (toch al overvolle) telefoon installeren. Ik zie veel liever een goede mobiele versie van een website!

    geplaatst op
  • @Marco Mensen waarderen een native app vaak meer dan een webversie. Je hoeft geen adres in te typen etc. Daarnaast is het aanweizg zijn in een App Store altijd een mooie manier om een blog meer onder de aandacht te brengen bij bestaande/nieuwe bezoekers. Wij zijn ook aan het kijken hoe wij de 'niet iPhone en Android' telefoons beter kunnen bedienen. Waarschijnlijk zal dit resulteren in een betere mobiele web ervaring.

    geplaatst op
  • Ik hoor nog weining goede argumenten voor een app ipv een goede mobiele site in dit geval. Geen adres intypen is natuurlijk geen argument, je kan net zo makkelijk een app starten als een snelkoppeling naar een website (op Android in ieder geval). Daarnaast waarderen mensen een app vaak beter dan een mobiele site omdat de meeste mobiele sites crap zijn. Een app moet mijns inzeins echt toegevoegde waarde hebben om 't te installeren, een mobiele site bezoek ik veel makkelijker. Weet ik nu in het screenshot zie lijkt me niet echt een toegevoegde waarde hebben ten opzichte van een goede mobiele site.

    geplaatst op
  • @Jeroen Ik dismiss de belangrijkheid van een mobiele website niet, en ook hier moeten bij Marketingfacts stappen gezet worden, maar een native app is uiteindelijk voor de eindgebruiker de meest gemakkelijke en overzichtelijke manier om een 'blog' te lezen. Vaak zie je inderdaad dat een app veel mogelijkheden bied die een mobiele website niet bied. De Android app zal in versie 1.0 niet veel verschillen van de iPhone app (lezen, reageren en delen van berichten en vacatures). Daarna gaan we aan de slag om te kijken wat logische uitbreidingen zijn voor zowel de iPhone als de Android app. Een mobiele website met vergelijkbare functionaliteiten zal zeker worden besproken.

    geplaatst op
  • Aanvraag zit in de mail. Wil graag testen. App heeft zeker toegevoegde waarde. Type ik een adres in en browser in op een mobiele app (tablet gaat nog, telefoon is al een stuk onhandiger) of druk ik op een icoon en krijg ik de laatste berichten van die bron te zien. Gebruik ook al apps van Techcrunch, Mashable, Bright, Androidworld. Dit is een prima toevoeging.

    geplaatst op
  • Test reactie vanuit de Android App!

    geplaatst op
  • Wat is de laatste stand van zaken hiervan?

    geplaatst op
  • @evr Getest. Feedback gegeven. Nog geen nieuwe versie gezien.

    geplaatst op
  • De ontwikkeling en debugging na de testfase kost iets meer tijd dan verwacht. Hij komt snel beschikbaar. Ik steek er zoveel mogelijk tijd in.

    geplaatst op

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.