Vodafone verlaagt kosten mobiel internet in 16 Europese landen

29 november 2010, 06:34

Vodafone gaat, zo meldt het bedrijf in een persbericht vanmorgen, als eerste provider de kosten voor internet op de mobiel in Europa drastisch verlagen. Tegen betaling van een klein extra bedrag (2,- euro per dag tot 35MB en 5,- euro per maand tot 1GB) kunnen klanten hun binnenlandse datategoed in 16 Europese landen gebruiken. Zo kunnen consumenten en zakelijke reizigers hun smartphone op reis gebruiken net zoals thuis. Jens Schulte-Bockum, CEO Vodafone Nederland:

“Consumenten en zakelijke klanten maken steeds meer gebruik van e-mail, social netwerksites en apps als routeplanners en buienradar op hun smartphone. Die behoefte stopt niet ineens als ze de grens over gaan, maar angst voor hoge kosten weerhoudt klanten daar vaak nog wel van. Wij laten met deze oplossing zien dat dataverbruik op reis niet meer duur hoeft te zijn.”

Het mobiele dataverbruik van Vodafone klanten is het afgelopen jaar verdrievoudigd ten opzichte van vorig jaar. Het internationale mobiele dataverbruik is verdubbeld en daarmee dus minder hard gestegen dan het nationale verbruik. Bij de dagvariant betaalt de klant alleen als er werkelijk dataverkeer heeft plaatsgevonden. Voor prepaid is er een dagbundel van EUR 2,- voor 20MB beschikbaar. De aangeboden volumes zijn voor de gemiddelde gebruiker ruim voldoende, claimt Vodafone. “Voor 35MB kan een smartphone gebruiker circa 350 e-mails versturen, 70 mobiele internet pagina’s bezoeken of 30 foto’s uploaden op zijn of haar sociale netwerk,” meldt het persbericht. Dit is duidelijk niet voor de grootverbruiker op de iPad bedoeld.

‘Internet op Reis’ is in 16 Europese landen geldig: België, Duitsland, Frankrijk, Griekenland, Hongarije, Ierland, Italië, Luxemburg, Malta, Oostenrijk, Portugal, Roemenië, Spanje, Tsjechië, Verenigd Koninkrijk en Zwitserland.

Van april 2007 tot juni 2011 was ik freelance editor/ communitymanager / hoofdredacteur bij Marketingfacts. Tussendoor werkte ik bij Insites Consulting, IDG Nederland, Saatchi&Saatchi;/Leo Burnett (voor Samsung) en voor onderzoeksbureau WUA. Vanaf 1 november 2021 vorm ik samen met Luuk Ros de hoofdredactie van Marketingfacts.

Categorie
Tags

2 Reacties

    Willem

    Het zou ook tijd worden. Er worden mooie verhalen verteld over mobiel internet, landelijke goede dekking. Ja, aan m’n hoela. Slechte dekking en als dan eens een verbinding tot stand gekomen is, is het traag tegen torenhoge onkosten. Grenst aan bedrog.


    29 november 2010 om 08:08
    jos

    5 Euro extra par maand om je bundel ook in het buitenland te gebruiken? Dat is niet duur!

    Dat dit beperkt is tot 1GB is logisch, aangezien dit ook de datalimiet is op hun huidige abonnementen.


    29 november 2010 om 10:24

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!