Peter van der Helm (Avalanche) over viral reclame

Peter van der Helm (Avalanche) over viral reclame
, KBIRI
@kbiri

Peter van der Helm (Avalanche) is bekend van een aantal leuke en gave commercials, die vaak ook online als succesvol werden gezien. Met een aantal mooie prijzen op zijn naam heeft hij dus ook aardig wat ervaring in het vak opgedaan. Onlangs zat ik met hem in de auto naar een meeting in het diepe Zuiden van Nederland. Om toch mijn nieuwe Canon 60D eens goed uit te testen stelde ik hem de volgende vraag “Waar moet een goede viral aan voldoen?”. Zie onderstaande video. Van der Helm heeft ook nog wat tips over het verkopen van je idee aan een klant:

  • Poep, bloed, pies, sex, pijn of nog wat sex moeten in een viral zitten
  • Reclame verkoopt niets, dat moeten de mensen bij het bedrijf doen
  • Het hoogste wat er is te behalen met reclame is een wenkbrauw die omhoog gaat en dat men misschien denkt “he dat is leuk”
  • Angst is een “fucking slechte” raadgever


Delen



Er zijn 1 reacties op dit artikel

  • Hulde aan Peter! Snel maar weer ns belgisch bier drinken met hem! :D

    geplaatst op

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.