Je schoen zetten op Twitter met #durftezetten

Je schoen zetten op Twitter met #durftezetten

Met pepernoten sinds augustus in de winkel, een naderende vrieskou, hardcopy reclamefolders met speelgoed die je om de oren vliegen is de Sinterklaas-gekte nu wel ongeveer losgebroken. Vanaf vandaag kan iedereen, in lijn met deze Sinterklaas-hype, zijn of haar schoen óók zetten bij @vroegevogel op Twitter. Dat doe je door gebruik te maken van de hashtag #durftezetten en door een foto te maken van je schoen. Een traditioneel gebruik dat met “moderne middelen” in een ander jasje is gegoten, uit de koker van M! blogger @aymanvanbregt. Over de actie:

“De gekozen hashtag is afgeleid van het (op Twitter bekende) #durftevragen concept. Alle ingezonden foto’s kunnen bekeken worden op de actiepagina http://vroegevogel.nu/durftezetten. Iedereen kan op deze manier de actie bekijken en de eigenaren van de ingezonden schoenen krijgen binnen 24 uur een leuke verrassing. Voor deze actie werkt Vroege Vogel samen met haar partners Centralpoint.nl, Directdesign.nl, Fonq.nl, Funshirts.nl, Effio.eu, Eye-wear.nl en HifiToGo.nl.”

Volg deze stappen en doe mee:

  1. Maak een foto van je schoen en tweet de foto met de tag #durftezetten.
  2. Volg je ons nog niet? Volg @vroegevogel! Je schoen wordt gevuld via Direct Message (DM) want anders slaan we je over.
  3. Vroege Vogel komt binnen 24 uur langs (de Sint misschien ook wel) dus hou Twitter in de gaten.
  4. Wees gul dit jaar, speel zelf voor Sint en deel dit met je vrienden zodat niet alleen jouw schoen gevuld wordt.

Bernd Damme, oprichter en eigenaar Eye-Wear.nl:

“Met deze actie doet de Sint ook Twitter aan. Dat is niet alleen fijn voor de tweeps die hun digitale schoen zetten maar ook voor de Goedheiligman zelf. Hij hoeft niet meer over gladde daken, door regen of wind alleen als het medium ‘‘over capacity’ is moet de Sint uitkijken.”

Erik van der Meijs, oprichter en eigenaar van HifiToGo.nl:

“Sinterklaas is een van de leukste feesten van het jaar, Vroege Vogel een van de leukste initiatieven van de laatste tijd. Meedoen is dus vanzelfsprekend, Hifi to Go helpt de Sint graag een handje.”


Delen

0
0


Er zijn 8 reacties op dit artikel

  • Doe nog niet mee, maar ben wel erg benieuwd naar de uitvoer en het resultaat.

    geplaatst op
  • Leuke actie! Kan ik toch nog mijn schoen zetten...

    geplaatst op
  • @Remco jammer, mag ik weten waarom niet? Ik zal er voor zorgen dat we de resultaten delen hier!

    @Leon, nice shoe :-)

    geplaatst op
  • @Ayman,

    Omdat ik nog geen tijd heb gehad om de noodzakelijke stappen te ondernemen ;)

    Staat een beetje raar in meetings ;)

    Is dus voor straks!

    geplaatst op
  • Bij Expert.nl kun je al weer voor het tweede jaar online je schoen zetten. Al 15000 schoentjes gezet! Gaat vroege vogel daar overheen?

    geplaatst op
  • @Joep
    Mooie score Joep! Wij zijn echter geen webwinkel maar wij zijn een shopping guide via twitter die dagelijks mensen wil inspireren met coole producten en ook wat deals. In 2008 kon je bijv. bij Marktplaats ook al je schoen zetten en in 2005 ook op sites zoals waar hier over wordt gesproken. Wij hebben nagedacht over hoe een populair medium als Twitter en een actualiteit als het Sinterklaasfeest verbonden zou kunnen worden. Gister zijn we daar trending topic in Nederland mee geworden dus we zijn erg trots. 15000 is echter geen doelstelling voor ons dus daar sturen we ook niet op sorry. We zijn juist super trots dat mensen bij ons echt zelf de eigen schoen zetten. We zijn voornemens om de resultaten te delen hier op Marketingfacts en wellicht is het leuk dat jullie dat ook doen en dat we die dan eens naast elkaar leggen?

    geplaatst op
  • @Ayman goed plan! Ik benader Marc van Expert.nl die ook op marketingfacts blogt heb ik laatst gezien. Leuk! Succes met jullie actie!

    geplaatst op
  • Van Marc van Expert.nl hebben we nooit meer iets gehoord :-) maar dit jaar komt Omoda met een copy van onze actie die nogal letterlijk over lijkt te zijn genomen na het lezen van EverEve kwam ik hier namelijk: /O'Moda. Wel jammer dat ze het niet even vooraf laten weten dat ze met je concept aan de haal gaan, ik hoop in ieder geval dat ze geen last hebben van de technische beperkingen van Twitter die wij hebben gehad ;-)

    geplaatst op

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.