Pixar Animation Studios bij Adobe User Group XL

Pixar Animation Studios bij Adobe User Group XL

Over anderhalve week is het zover: dan vindt Adobe User Group XL, het mega-event voor creatieve professionals, plaats in de Amsterdamse Meervaart (ik co-organiseer met trots). Op het programma staat het wereldberoemde Pixar Animation Studios, maar ook bureaus als Achtung!, KONG en North Kingdom en sprekers van partijen als Microsoft, BBC, MobyPicture, Woodwing en uiteraard Adobe. Zo’n 1000 creatieve professionals kunnen sessies in negen zalen volgen, waaronder 3 workshop zalen en 3 themazalen, met bijna 50 sessies van meer dan 30 sprekers uit binnen- en buitenland. Voor Facebook fans is er een korting van 15% op de tickets, een actie die tot 17.00 uur vandaag geldig is.

Naast de drie hoofdzalen zijn er drie workshop zalen, met onderwerpen als Photoshop CS5, Mobile Development en creatie van digitale magazines voor iPad met Adobe’s Digital Publishing solutions. Verder zijn er drie themazalen op het programma: Print & Type, Young Talent en de Actionscript Arena.

Pixar Animation Studios, Microsoft

Namens Pixar Animation Studios staat Belinda van Valkenburg op het podium. Ze startte als ‘Digital Painter’ direct met het Monsters Inc. Project en werkt er inmiddels als ‘Shading Art Director’. Ze werkte aan films als Finding Nemo, The Incredibles, Ratatouille en Toy Story 3. Voor Pixar Animation Studios had ze al ruime ervaring als ‘Texture Supervisor’ van megaproducties als Starship Troopers, The Haunting en Three Wishes. Microsoft komt naar Adobe User Group XL met een opstelling van het Kinect systeem (voorheen project Natal), waar bezoekers de games met eigen beweging kunnen besturen. Ook zullen ze zowel een sessie voor hun rekening nemen over het User Experience Design voor de Windows 7 phone (door Albert Shum, director van het Mobile Design team) en een sessie over Deep Zoom, een techniek waarmee gebruikers kunnen navigeren en bijvoorbeeld inzoomen in collecties hoge resolutie beelden.

Het laatste Adobe nieuws

Tijdens de keynote zullen sprekers van Adobe het nieuws en de laatste ontwikkelingen en demo’s laten zien, die onlangs op de jaarlijkse Adobe MAX conferentie in Los Angeles bekend werden gemaakt. Daaronder zijn de nieuwe Digital Publishing solutions, het laatste nieuws op het gebied van het Flash Platform, het Open Screen Project en Adobe AIR 2.5 for televisie, mobiele devices en desktops. Daarnaast zal Photoshop goeroe Russell Brown, die voor het eerst in Nederland spreekt,  garant staan voor het nodige presentatiespektakel: hij zal zijn spectaculaire 20th Anniversary Photoshop Odyssey show geven.

Live Painting en interactieve installatie

Naast de presentaties en workshops vindt binnen de Meervaart ook Live Painting door creatieven van Shop Around plaats, kunnen bezoekers gamen met Microsoft Kinect en de kleurrijke interactieve installatie van Monobanda ervaren. En uiteraard is XL een uitstekende gelegenhied om vakgenoten te ontmoeten en nieuwe connecties op te doen. Het event, dat vorig jaar vooraf uitverkocht was, is breed gericht op creatieve professionals: van graphic designers en interactieve ontwerpers tot aan mobile developers, motion graphic designers, web developers en animatoren. Het event vindt 17 november plaats in de Amsterdamse Meervaart. Tickets zijn te verkrijgen op de website.

Op Online Tuesday, dat komende dinsdag in Felix Meritis plaatsvindt, zal ik zelf kort iets vertellen over de Adobe User Group, de XL events en wat het betekent voor Adobe, binnen het thema ‘Brand Engagement’.


Geplaatst in

Delen



Er zijn 0 reacties op dit artikel

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.