Technorati’s State of the Blogosphere 2010

4 november 2010, 05:37

De hemd van het bloggende lijf. Of ze vaak bloggen, hoe vaak dan en op welke dag, hoe laat precies. Of ze ooit bij traditionele media hebben gewerkt en waar dan, of hun blog de eerste inkomstenbron is, of ze meerdere blogs hebben of runnen, hoe ze beïnvloed worden door andere mediatypen en welke dan precies. Of ze veel over producten en merken schrijven, waarom dan en welke precies. Of ze zelf actief zijn op social media en welke dan. Technnorati ondervroeg voor The State of the Blogosphere 2010 7200 bloggers wereldwijd.

Samenvatting

“The 2010 edition of State of the Blogosphere finds blogs in transition—no longer an upstart community, now with influence on mainstream narratives firmly entrenched, with bloggers still searching for the next steps forward. Bloggers’ use of and engagement with various social media tools is expanding, and the lines between blogs, micro-blogs, and social networks are disappearing. As the blogosphere converges with social media, sharing of blog posts is increasingly done through social networks—even while blogs remain significantly more influential on blog content than social networks are.

The significant growth of mobile blogging is a key trend this year. Though the smartphone and tablet markets are still relatively new and most analysts expect them to grow much larger, 25% of all bloggers are already engaged in mobile blogging. And 40% of bloggers who report blogging from their smartphone or tablet say that it has changed the way they blog, encouraging shorter and more spontaneous posts.”

Er wordt in het rapport, dat de komende dagen nog meer diepgang krijgt omdat Day 2 en Day 3 er nog aan komen met uiteenlopende onderzoeksresultaten over verschillende blogonderwerpen, verschil gemaakt tussen hobbyisten, part-timers, self-employed en corporates. Dat is boeiend en een belangrijk onderscheid, zo is te zien in onderstaande figuur.

In het gedeelte “Who the bloggers are” krijg je een overview van de demografie van de blogosphere wereldwijd. Vrouwen, mannen, leeftijd, al dan niet kinderen, opleidingsniveau, achtergronden en ga zo maar door. Zoals gezegd: de hemd van het lijf. Technorati vroeg ook naar de banden met de traditionele media die bloggers hebben. Das boeiend:

“While many in the traditional media continue to view bloggers as the enemy, 33% of respondents say they have worked for the traditional media, with almost half (49%) of all Corporate bloggers surveyed indicating that they had. Of the bloggers who have worked in traditional media, print media is the most common. 27% of those who have worked in traditional media are still employed within traditional media, but only 3% blog in association with the traditional media outlet they work for.”

Ik kan zo nog wel even doorgaan. Volgens mij is dit onderzoek een prachtige insight in het ecosysteem van weblogs wereldwijd. De komende dagen volgt nog meer informatie, zeker even blijven volgen.

Van april 2007 tot juni 2011 was ik freelance editor/ communitymanager / hoofdredacteur bij Marketingfacts. Tussendoor werkte ik bij Insites Consulting, IDG Nederland, Saatchi&Saatchi;/Leo Burnett (voor Samsung) en voor onderzoeksbureau WUA. Vanaf 1 november 2021 vorm ik samen met Luuk Ros de hoofdredactie van Marketingfacts.

Categorie
Tags

1 Reactie

    Misty

    I thought most of the changes that removed diiircminatsng against same sex couples were driven by money – a couple for example receives less in social security and other entitlements than two individuals in many cases.Rudd on the left? Surely you jest.I am trapped in a nightmare. Limp lettuce and Labor is about all I can see at the moment. I will wake in fright soon.


    12 juli 2016 om 01:38

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!