Ziggo wil eigen Spotify

Ziggo wil eigen Spotify

Internetprovider Ziggo werkt aan een eigen streaming muziekdienst en voert verkennende gesprekken met leveranciers van content. Het is allemaal in een prille fase, veel definitiefs wordt er tegen TechBusiness (via NU.nl) niet gezegd. Op dit moment hebben meerdere Nederlandse partijen (o.a. Universal en EMI) plannen voor het opzetten van een eigen dienst. Moeten ze wel Spotify gaan inhalen, dat sinds deze zomer in 7 landen waaronder Nederland opereert. Een woordvoerder zegt tegen TechBusiness dat Spotify niet tot de partijen behoort waar die verkennende gesprekken mee gevoerd worden. Je zou je bijna afvragen waarom.


Geplaatst in

Delen

0
0


Er zijn 10 reacties op dit artikel

  • Matthijs Omdat dit soort partijen rechtstreeks met eigenaren van de content praten. De waardeketen wordt steeds korter.

    geplaatst op
  • @ Albert Treur: En dat korter worden van die waardeketen, dat is een boeiende ontwikkeling (dat is ook de reden waarom ik dit korte artikel postte, dat komt nog niet helemaal lekker tot zijn recht). Wat je eigenlijk zegt is: je hebt Spotify niet nodig, want dat is just a messenger?

    geplaatst op
  • Yep Waarom zou Sony (wereldwijd eigenaar van een derde van alle content muziek, film, tv en games) zaken doen met Spotify als ze rechtstreeks in business kunnen met netwerkeigenaren die ook nog eens een factuurrelatie hebben met de eindgebruiker?

    geplaatst op
  • En kan ik die Ziggo muziek dienst dan ook op mijn telefoon gebruiken? Of moet ik dan wachten op een muziekdienst van T-Mobile? En moet ik voor elke dienst extra gaan betalen? Voordeel van Spotify is (voor de consument) dat het dit soort versnippering tegengaat. Het zou voor de consument denk ik een stuk prettiger zijn als Ziggo met Spotify een samenwerking zou aangaan, als ze zo nodig online muziek willen aanbieden. Maar ja, consumenten zijn natuurlijk niet belangrijk, het gaat zoals altijd in de muziek industrie om het zoveel mogelijk uitmelken via een achterhaald IP-systeem. Ik weet in ieder geval dat ik als Ziggo klant niet van deze dienst gebruik ga maken en gewoon bij Spotify blijf.

    geplaatst op
  • Bert ja dat je straks ook op je mobiele telefoon gebruiken. Ziggo en UPC zitten niet stil Anyway mobiel is weer een ander topic. Mobiele netwerken zijn niet geschikt om grootschalig 24/7 content aan te bieden.

    geplaatst op
  • Ik switch vaker van telco of kabel dan van platform of community. Is voor mij als consument reden te kiezen voor de dienst die het best integreert met mn netwerk. Niet of ik er al een factuurrelatie mee heb.

    geplaatst op
  • arno je bent niet representatief... sorry ;-) en bovendien heb ik het over de keuze van de contenteigenaar, niet van de consument.

    geplaatst op
  • @Albert De contenteigenaar kiest over het algemeen daar waar hij de meeste marktpotentie heeft, dat hoeven niet allemaal kleine locale telco's te zijn als er aggregators zijn die met één deal een groter bereik bieden.
    Daarnaast geloof ik dat wereldspelers veel betere integraties met hun omgeving kunnen maken die gebruik gemakkelijker maken zoals Spotify met Sonos en Facebook heeft.
    Zelfs voor de grote spelers is de onderhandeling met contenteigenaren lastig, kijk naar Apple die Spotify in VS tegen probeert te houden http://news.cnet.com/8301-31001_3-20018971-261.html
    We zullen het zien!

    geplaatst op
  • Ik denk dat je deels gelijk hebt maar het een laat het ander onverlet. Ik zie het als een zorgvuldig afgewogen retailstructuur. De lokale markt is direct toegankelijk via traditionals met bij elkaar 100% bereik terwijl de spotify's van deze wereld nog landje pik aan het doen zijn met bijvoorbeedl iTunes....

    geplaatst op
  • Helemaal eens.

    geplaatst op

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.