Best practices voor een killer corporate weblog

Best practices voor een killer corporate weblog

Hoewel zo ongeveer iedere bedrijf zich op dit moment aan het afvragen is wat ze toch in vredesnaam aanmoeten met dat belachelijk snel groeiende Twitter, zijn er vast ook bedrijven die zich nog steeds bezighouden met de hype van een paar jaar geleden: webloggen. Op iMediaConnection gaan ze er prat op de marketinggemeenschap iedere dag te voorzien van een verse tip, vorige week ergens was dat deze: “Best practices for a killer corporate blog”. Het artikel bevat 25 tips, variërend van “Gebruik social media kanalen” tot de plaats waar je weblog op de site zou moeten staan (prominent op de homepage), taggen, sharen, widgets, distributiesystemen. Hieronder alle 25, voor meer uitleg, plaatjes en context zie iMediaConnection.

1. Choose the right topics
2. Create an editorial calendar
3. Provide value
4. Pool your resources
5. Have a brand voice
6. Keep it concise
7. Be conversational
8. Give credit where it’s due
9. Incorporate visuals and multimedia
10. Mix it up
11. Link back to previous posts
12. Tag your posts
13. Designate a point person
14. Make posts shareable
15. Include a contributor’s page
16. Incorporate relevant widgets
17. Set up an email distribution system
18. Make friends with your tech team
19. Learn some basic HTML
20. Learn from the best
21. Track metrics and set goals
22. Use social media channels
23. Make your blog prominent on your homepage
24. Include the blog URL in marketing language
25. Think outside the box

Voeg waarde toe. Heb als merk een duidelijke stem. Leer van de beste blogs in je vakgebied; kijk naar je concurrenten. Het zijn allemaal een beetje open deuren. Aan de andere kant is dit ook een aardige checklist. En één iemand aanwijzen als editor om de boel in goede banen te leiden als een soort projectleider; dat is een hele goede. Laatste toevoeging: puntje 26. “Be passionate about blogging, or go home”. ;) Nog andere tips/best practices?


Geplaatst in

Delen

0
0


Er zijn 1 reacties op dit artikel

  • Ja, misschien wel regel 0: zet een duidelijk doel. Nog voor de right topics (dat is denk ik binnen de kaders) moet je de kaders scheppen. Ik heb hier jaren geleden een stukje geschreven over het opzetten van Software-Innovators, een corporate blog van Sogyo. http://www.marketingfacts.nl/berichten/20071221_het_starten_van_een_corporate_blog/

    Daar zijn we begonnen met: wat is het doel? Ons uitdragen als innovatieve softwareclub. Van daar uit zijn dus zaken gekomen als: wie bloggen (niet het algemeen management), waar bloggen we over (niet de bedrijfsfeestjes) etc.

    Niet dat dat heilig is, maar in dit geval gaf dat duidelijkheid. Kies bij zo'n keuze ook voor een andere URL en integreer het met je corporate site. Als het wel meer over het bedrijf gaat, de feestjes, de visie van het management, dan kan je er beter een onderdeel van je corporate site van maken.

    geplaatst op

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.