• Usability & design
    wordt gesponsord door

Telfort beste website voor sim only abonnement

Telfort beste website voor sim only abonnement

Hoewel de reacties op de nieuwe huisstijl en website van Telfort niet allemaal even positief zijn, lijkt de nieuwe koers de organisatie geen windeieren te leggen. Uit onderzoek van WUA! naar het oriëntatiegedrag van consumenten die op zoek zijn naar een sim only abonnement, blijkt dat de website van Telfort het best presteert. De website is beter vindbaar en komt betrouwbaarder over, en laat daarom concurrenten als Ben en Vodafone achter zich. De respondenten gaven in totaal 255 beoordelingen over 51 verschillende websites.

Hogere waarderingen

Telfort ging op 1 april van dit jaar aan de slag met de nieuwe huisstijl en merkcampagne. Meer kleuren, een aangepast logo en een nieuwe slogan moesten bestaande en potentiële klanten een waar thuisgevoel geven, aldus de organisatie. Uit de beoordelingen van de respondenten in het onderzoek van WUA! blijkt niet direct dat dit gevoel is overgekomen, maar negatief zijn de eerste indrukken allerminst. Bovendien krijgt de organisatie significant hogere waarderingen voor de deelaspecten imago en vertrouwen dan bij de vorige meting, zes maanden eerder. Haalde Telfort in het vorige onderzoek nog gemiddeld een 6,0 voor de twee deelaspecten, ditmaal wordt maar liefst een 7,4 gescoord. ‘Dit bedrijf heeft de website duidelijk gemaakt met de klant in het achterhoofd en niet met dollartekens in de ogen’, noteerde een respondent.

Onttroond

T-Mobile mocht zich zes maanden eerder nog winnaar van het onderzoek noemen, maar wordt nu onttroond door Telfort. De voormalig winnaar zet een prestatie neer die vergelijkbaar is met die van de vorige meting, maar ziet zich gepasseerd door drie websites die zich wisten te verbeteren. Het gevolg is dat hoewel niet gesproken kan worden van een verslechterde prestatie in absolute zin, de voorkeur voor T-Mobile wel degelijk daalt. Werd T-Mobile tijdens de vorige meting nog door 15% van de respondenten als favoriet aangewezen, ditmaal zou 10% van de deelnemers op basis van de online oriëntatie voor T-Mobile kiezen.


Met de nieuwe website scoort Telfort beter dan zes maanden eerder

Ben en Vodafone

Ben scoort hoger dan bij de tweede meting, en eindigt daardoor op de tweede plaats in de ranglijst. Ben toont verbetering op vrijwel elk onderzocht deelaspect, en scoort daarbij het hoogst op gebruiksvriendelijkheid en informatiewaarde. ‘Alles wat er staat is duidelijk uitgelegd en de kosten gespecificeerd. Ook is er een duidelijke link naar de actievoorwaarden, zodat je weet dat het een actie betreft’, aldus een respondent. Uiteindelijk zou 20% van de respondenten op basis van de online oriëntatie voor een sim only abonnement van Ben kiezen. Een beperkte vindbaarheid staat vooralsnog in de weg van een koppositie.
Vodafone kent juist een sterk verbeterde vindbaarheid. De Web Performance Score van Vodafone ligt mede hierdoor precies een punt hoger dan zes maanden eerder, wat de organisatie een derde plaats oplevert. 70% van de respondenten weet de weg naar Vodafone.nl te vinden, waarmee het de best vindbare website van de branche is. Vodafone krijgt de voorkeur van 10% van de respondenten, die vooral aangeven vertrouwen te hebben in de aanbieder.


De 14 best presterende organisaties volgens de Web Performance Scan

Conclusie

De nieuwe website van Telfort scoort constant op alle door WUA! onderzochte deelaspecten, en eindigt daarmee verdiend op de eerste plaats in de algemene ranglijst. Het is echter Ben dat het grootste deel van de voorkeur krijgt van de respondenten en bij een verbeterde vindbaarheid een goede kans maakt om, net als bij de eerste meting een jaar geleden, de koppositie over te nemen. Bij T-Mobile zullen ze ongetwijfeld niet stil hebben gezeten, maar zal toch opnieuw nagedacht moeten worden over de beste manier om de online oriënterende consument te overtuigen. Over zes maanden doen we een nieuwe meting naar deze branche en zullen we zien welke nieuwe ontwikkelingen zich hebben voorgedaan.

Onderzoeksopzet

WUA! nodigde voor het onderzoek veertig respondenten uit, allen tussen de 20 en 47 jaar oud en ervaren met het online oriënteren naar producten en diensten. Ze kregen de opdracht om online op zoek te gaan naar een sim only abonnement voor een mobiele telefoon. Criteria als belbundel en prijs waren aan de respondenten om te bepalen. Over de gevonden websites werden uitgebreide vragenlijsten ingevuld, waarbij werd geoordeeld over een groot aantal deelaspecten als vormgeving, gebruiksvriendelijkheid en informatiewaarde. Aan de hand van alle verzamelde data berekende WUA! vervolgens de verschillende Web Performance Scores. Na afloop van de online oriëntatie is met een deel van de respondenten een groepsdiscussie gevoerd voor aanvullend kwalitatief inzicht.


Ben wordt het vaakst als favoriet aangewezen, maar niet vaak genoeg gevonden


Delen

0
0


Er zijn 6 reacties op dit artikel

  • Grappig om te zien dat Ben toch populair blijft, maar Telfort het qua vindbaarheid zo veel beter doet. Ben benieuwd of ze het dan qua SEO, SEA of allebei zoveel beter doen.

    geplaatst op
  • Interessent onderzoek! Had de uitkomst zelf niet zo verwacht. Ik denk dat de voorwaarden van een ben sim only een grote rol spelen in de populariteit.

    geplaatst op
  • Ik vind het alleen jammer dat Telfort op haar sim only pagina de prijzen hanteert van 2 jaars sim only abonnementen i.p.v. 1 jaars abonnementen. Misschien dat bepaalde klanten dat pas doorhebben nadat ze het abonnement hebben afgesloten

    geplaatst op
  • Het blijft altijd verrassen deze onderzoeken, gelukkig verschuift elke keer de nr.1 positie naar een andere grote sim only aanbieder. Is het ook mogelijk deze cijfers naast marktaandeel/verkoop te houden om in te zien of deze bovenstaande aspecten ook daadwerkelijk verschil maken voor de koper als verkoper. Een sim only abonnement vergelijken op een vergelijking site zoals bij bellen.com vinden potentiële sim only kopers blijkbaar niet zo prettig of werken niet zo goed als ze willen. Dat is wel erg jammer omdat deze daar wel voor bedoeld zijn. Alle details/voorwaarden/kosten boven water krijgen is niet altijd heel eenvoudig bij een provider.
    Don't get me wrong, het onderzoek is zeer interessant ik probeer er zelf ook een lering uit te trekken. By the way Lezen de providers ook dit artikel?

    geplaatst op
  • Telfort is heel hard bezig met het zich beter in de markt zetten, ook al is het een onderdeel van KPN, is telefort vele malen goedkoper. Doordat ze een onderdeel zijn van KPN heeft Telfort wel een eigentijdse eigen identiteit binnen de KPN groep. waardoor ze zich kunnen onderscheiden in zeer goedkope sim only abonnementen en het verkopen van abonnementen via de website van Telfort. Als bezoeker van vele telecom websites is Telfort >> sim only inderdaad heel overzichtelijk en is heel intuïtief te besturen, het reageert direct en voelt heel dynamisch aan. Ik kan me helemaal vinden in de manier hoe Telfort zijn sim only aanbiedingen verkoopt op haar website. Zolang deze methode niet gekopieerd word, staan ze over een paar maanden gewoon weer op nr.1, en verdiend ook. Door deze gemakkelijke selectie en keuze tot aankoop klinkt het wel logisch dat ze nu ook meer sim only abonnementen verkopen dan voorheen.

    geplaatst op
  • Zelf zou ik de site van T-Mobile momenteel veel hoger inschatten als je kijkt naar de seo aspecten. Sinds de nieuwe site is de structuur erg sterk verbeterd.

    geplaatst op
  • Wat een kansen liggen er nog voor de sim only vergelijkers op dit gebied. Want waarschijnlijk anno 2012 zullen de vergelijkers nog niet de ranglijst domineren. Blijkbaar doen de telecom bedrijven wat goed als het gaat om gebruiksvriendelijkheid en overzicht. Zelf heb ik me de afgelopen maand een geruime tijd verdiept in de sim only abonnementen structuren en doordat iedere provider een andere structuur hanteert blijft het erg lastig om zaken goed te vergelijken. Toch zou ik als consument niet mijn zoektocht bij één provider willen houden en toch graag een vergelijker erbij willen houden.

    geplaatst op

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.