Nieuwe versie van Worldlogger nog bruikbaarder

22 juli 2010, 02:56

Live bekijken hoe je net gepubliceerde blogpost inslaat als een bom? Het kan met Worldlogger. Ik schreef al eerder over deze dienst voor real time webstatistieken van de Amsterdamse startup Ape55. Toen zaten ze nog in bèta. Ernest Mistiaen en Jaap van der Meer hebben inmiddels een volgende versie van Worldlogger gemaakt en daarmee is het een betaald product geworden. In deze update aandacht voor de verbeteringen en nieuwe mogelijkheden. Plus een exclusieve aanbieding voor de lezers van Marketingfacts.

Wat is Worldlogger ook alweer?

Worldlogger is een online dienst waarmee je het gebruik van een site kunt monitoren terwijl het plaatsvindt. Dus niet met een flinke vertraging, zoals bijvoorbeeld bij Google Analytics. Je ziet met Worldlogger meteen hoeveel bezoekers er op je site rondhangen, hoe ze op de site terecht zijn gekomen en op welke locatie ze zich bevinden. Ideaal voor het monitoren van – zeg – een online campagne.

Het houdt niet op bij statistieken. Worldlogger stelt je ook in staat om direct te zien waar je site wordt genoemd op Twitter en in de blogosphere.

Nieuws

De nieuwe versie van Worldlogger probeert niet langer om alles in hetzelfde dashboard te proppen. Er is nu een handige navigatiebalk met tabs, bovenaan het scherm. Hiermee kun je gemakkelijk schakelen tussen de verschillende typen informatie. Daarnaast zijn de grafieken opnieuw ontworpen en zijn er een aantal toegevoegd. Ook nieuw is de tab Bronnen (afbeelding hieronder). Daar vind je de Top Referrers en nu ook de Top Search Keywords. De bijbehorende grafiek laat zien welk percentage van de bezoekers direct, via een verwijzende link of door middel van een zoekopdracht op je site is beland.

Korting voor lezer

Iedereen kan Worldlogger 30 dagen gratis uitproberen. Daarna moet er betaald worden. Er zijn verschillende abonnementsvormen, vanaf ongeveer 5 euro per maand. Voor de eerste 30 lezers van Marketingfacts die een betaald abonnement nemen, geldt een exclusieve korting van 50% op. De korting geldt voor alle abonnementen en is structureel, dus geldig zo lang je het abonnement houdt. Gebruik de code MARKETINGFACTS. De coupon kan worden verzilverd in de account settings.

Brutaal

Er zijn meer diensten die real time webstatistieken aanbieden, bijvoorbeeld Clicky en Woopra, beide uit de Verenigde Saten. Het is leuk om te zien hoe een brutale Nederlandse startup in dit gezelschap goed kan meekomen en zich in hoog tempo blijft vernieuwen. Chapeau!

Paulus Veltman
speaker | innovator bij Newnataq

Paulus is keynote speaker, trendwatcher, innovation manager en adviseur op het gebied van nieuwe media. Veel mensen kennen hem ook van de gratis Twitterhandleiding die hij al jaren publiceert. Paulus is Amsterdammer en gek op reizen, internetvideo, fotograferen, India en evolutie.

Categorie
Tags

1 Reactie

    Dennis Pekel

    Klinkt veelbelovend! Is het ook mogelijk om sales funnels te te meten?


    22 juli 2010 om 15:50

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!

Welke nieuwsbrief