Viral game nieuwe Stallone film: The Expendables
Op 19 augustus wordt de nieuwste film The Expendables van Sylvester Stallone gelanceerd. Een keiharde actiefilm met een old school actiehelden cast en ook nog een cameo rolletje voor de gouverneur van Californië: Arnold Schwarzenegger. Ter promotie van de film hebben wij een viral game ontwikkeld waarbij het halen van punten en winnen van duels voornamelijk gericht is op de verspreiding via social media als Facebook en Hyves.
De game is geheel in stijl van de film opgemaakt. Ook de gameplay sluit hier naadloos op aan: schieten en zoveel mogelijk targets raken binnen 30 seconden. Simpel, laagdrempelig en daarmee vooral gericht op het viraal verspreiden van de game. Spelers van de game kunnen een highscore neerzetten en daarna vrienden uitdagen het duel aan te gaan en deze highscore te verbeteren. Elke poging die de tegenstander waagt en waarbij de score niet verbeterd wordt levert de uitdager een gewonnen duel op.
Aan het aantal gewonnen duels zijn speciale ratings gekoppeld. Win je drie duels dan verdien je een bronzen Expendables Facebook of Hyves icoon. Dit icoon kan je vervolgens door een geïntegreerde tool op je Facebook of Hyves profiel foto plaatsen. Naast het icoon wordt dan ook op je wall weergegeven dat je het bronzen killer icoon hebt bemachtigd. Naast het bronzen killer icoon maak je door het winnen van meer duels kans op het zilveren sharp shooter en het gouden mass murderer icoon.
Het uitdagen van vrienden kan heel eenvoudig door een send 2 friend of via Facebook of Hyves. Doe je het via laatst genoemde dan wordt daar de melding op je wall weergegeven dat jij een score hebt neergezet en je vrienden uitdaagd deze score te verbeteren. Klikken vrienden op deze link dan komen ze direct in jou game terecht en kunnen daar jou score verbeteren.
Door je highscore te registreren maak je ook nog automatisch kans op verschillende prijzen. Altijd een goede trigger om de game te spelen en je gegevens (mail en naam) achter te laten. De game heeft als doel om de doelgroep op een leuke manier kennis te laten maken met de cast en karakters van de film. Elk karakter heeft bijvoorbeeld een ander wapen wat je ook terug ziet in de game. Verder realiseert een branded game een positieve vorm van brandexperience zonder dat het commerciële element er te dik bovenop ligt.
Check de game hier give it a try en schroom vooral niet je oordeel hieronder achter te laten in de comments. Binnenkort volgen hier op Marketingfacts de resultaten!
Hai David,
het ziet er mooi uit, maar ik vind de gameplay frustrerend. Het richten gaat heel schokkerig, waardoor ik niet het gevoel heb ‘in control’ te zijn, wat heel belangrijk is bij games.
Verder is het (maar dat zal een budget issue zijn wellicht), wel heel erg korte gameplay (ik mis verschillende levels) en het zou nog leuker zijn als de schietgeluiden realistischer zouden zijn, nu klinkt het wat blikkerig en digitaal.
Ik heb nog geen shootouts gedaan met anderen, maar dat komt met name doordat ik het richten dus te schokkerig vind en ik niet mijn vrienden en kennissen wil lastig vallen met promotionele games 😉
Hi Bart,
Dank voor je reactie. Wat betreft het richten, het is uiteraard niet de bedoeling dat dit schokkerig gaat en we gaan hier zeker naar kijken en het verhelpen.
Wat betreft de korte gameplay, dit is inderdaad een budgetkwestie maar ook om de game zo laagdrempelig mogelijk te houden zodat zoveel mogelijk spelers ook echt een highscore registreren. Gaat erom dat het een game is die je even snel tussendoor kan spelen. Geluid kunnen we ook nog even naar kijken.
Ik zal het je laten weten als de game soepeler speelt zodat je m wel door kan sturen 😉
Grt,
David
Cool – nogmaals, het ziet er echt goed uit, maar denk dat je geluidseffecten realistischer kunnen voor meer impact. Mocht je je meer willen verdiepen in het fenomeen ‘Games als Marketingmiddel’ – check dan mijn boek op http://www.laatmetjemerkspelen.nl is net beschikbaar gekomen en op mijn weblog kun je een gratis samenvatting downloaden (no strings attached 😉
Hi Bart,
Leuk je even ontmoet te hebben bij het persevent. We hebben de game aangepast en het speelt nu een stuk soepeler! So if you like, give it a try. Geluid is overigens nog niet aangepast.
Grtz
Hai David,
playability is goed omhoog geschoten (letterlijk) – TOP!
Gerelateerde artikelen
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!