#WK2010 en wat leuke social media inzichten

#WK2010 en wat leuke social media inzichten
, KBIRI
@kbiri

Tijdens het WK volgen wij met Social Stitch al het gepraat op de social media platforms. Samen met dagblad Metro hebben we speciaal daarvoor een livechannel online gezet. Na iedere Oranje wedstrijd komen we samen met een reeks aan datavisualisaties die aantonen wat er allemaal online gebeurt tijdens deze wedstrijden. Hieronder een aantal van deze visuals. Mannen vs vrouwen, de wisselspelers en Bavaria vs Budweiser.

Mannen vs Vrouwen

We hebben binnen de #WK2010 tag gemonitord welke spelers het meest worden besproken onder zowel de mannen als vrouwen. Hieronder de
gestileerde piechart welke leuke inzichten geeft. Gregory van der Wiel komt bij de vrouwen bijna twee keer zoveel aanbod en zo te zien zagen de dames het ook beter in dat van Bommel de beste man van het veld was.

Wisselspelers van Oranje

Hieronder zien we een grafiek waarin te zien is om welke wisselspeler uiteindelijk het hardst geschreeuwd werd. Geen verassing dat het Elia was, al vroeg in de wedstrijd steeg het aantal berichten over hem enorm. Zou Bert uiteindelijk toch dan hebben geluisterd naar het volk?

Bavaria vs Budweiser

De een tekent een officieel sponsorcontract met Fifa voor enkele miljoenen en de ander laat een bierjurk ontwerpen. Hier is goed te zien welke van de twee merken op social media de dominante van de twee was in de afgelopen paar dagen. Dit moet toch akelig zuur zijn als Inbev directeur om te zien.

Enne. Oja….Even mijn PR momentje direct pakken ;) We hebben een record gevestigd met onze Social Wall. Grootste backchannel ooit tijdens
Experts van Oranje in de Kuip afgelopen zaterdag. Cool. Vinden wij.


Geplaatst in

Delen



Er zijn 0 reacties op dit artikel

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.