Heineken verslaat Bavaria op internet

Heineken verslaat Bavaria op internet

Op het moment wordt ons land overspoeld met WK en Oranje gerelateerde acties, premiums en media. Deskundigen geven hun mening en dure onderzoekbureaus meten bereik en impact. Maar wat vindt de doelgroep er eigenlijk van? Deze week introduceren Trefpunt en SocialMedia8 de Fan Buzz Radar. Een onderzoeksinstrument dat wekelijks inzicht geeft in welke merken tijdens het WK het meest aanwezig zijn in het social media landschap van Nederland.

Het onderzoek zonder obligate experts, discutabele doelgroep selectie of gemanipuleer door de opdrachtgever laat zien dat Heineken de meeste buzz voor zijn rekening neemt. De strijd tussen de Pletterpet en de Bavaria DutchDress zorgt op internet voor veel discussie waarvan beide partijen profiteren. Het zal interessant worden hoe de komende weken op internet zullen verlopen als de strijd tussen het jurkje en de Zuid-Afrikaanse bouwhelm geluwd is.


Geplaatst in

Delen



Er zijn 4 reacties op dit artikel

  • Goed onderzoek. Niet dus! De flashmob van Bavaria is ruim 140.000 keer bekeken op Youtube (het filmpje staat er 2 keer op). Op Dumpert.nl bijna 40.000 keer en misschien is het voor de onderzoekers handig om eens een belletje te doen met de Telegraaf.nl waar het filmpje een meervoud van deze aantallen is bekeken.
    Daarnaast levert een snelle zoekopdracht met Google hele andere aantallen op v.w.b. het aantal keren besproken op blogs.
    Kortom: Waardeloos en inhoudsloos onderzoek. Doe dan niets :-)

    Maar met Heineken in de portfolio van SocialMedia8 is dit wel een heel goedkoop subjectief onderzoekje.

    geplaatst op
  • Werkt Trefpunt niet voor Heineken?

    geplaatst op
  • Heineken damage control centre heeft een *proest* objectief onderzoekje gekocht bij 2 bevriende bureaus die zich hiervoor laten lenen. Slechte zaak aan alle kanten! Wat nog van een grotere stommiteit getuigt is dat sites als Adformatie en Marketingfacts deze berichtgeving klakkeloos overnemen. Om te zien dat dit onderzoek van geen kant klopt is 3 minuten Googlen nodig. Ook Marketingfacts: Gefeliciteerd!

    geplaatst op
  • Goedemorgen,
    Hierbij op verzoek dan de M! redactie, een reactie. Van Igor in vlees en bloed, dus niet onder pseudo of schuilnaam.

    Heineken en de andere merken hebben hier NIKS mee te maken. Niks, nul, noppes. SocialMedia8 heeft een succesvolle campagne gedaan voor Heineken Int in 2009, daarna mochten we gewoon weer ophoepelen.
    En we zijn vorig jaar uit de Amstel pitch gestapt. Dus een paar van de suggestieve opmerkingen hierboven: sorry, mensen, echte lariekoek.

    Verder zullen we met het resultaat ook zeer weinig punten scoren in het Coca Cola kamp. Die zijn nog geen klant, en zullen het nu ook vast niet meer willen worden, denk ik.

    Dit is hoe het begeleidend schrijven was bij het rapport:
    Deskundigen geven hun mening en dure onderzoekbureaus meten bereik en impact. Maar wat vindt de doelgroep er eigenlijk van? En dat hebben we uitgezocht en laten zien.

    Dus als er nog clip views van de Telegraaf missen (in die week) van een ander merk, de strekking van het rapport lijkt nu alsnog duidelijk: wat zegt de consument over opvallende akties.

    Als er nog meer behoefte is aan uitleg, ik ga nu weer aan het werk, zal dan morgen weer reageren. Mits het een serieuze vraag is van een 'echte' afzender.

    Groet,

    Igor Beuker

    geplaatst op

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.