Jongeren meest actieve social reputatiemanagers

31 mei 2010, 04:16

Meer dan de helft (57 procent) van de volwassen internet gebruikers zegt een zoekmachine hebben gebruikt voor het opzoeken van hun naam en de daarbij behorende ‘digital footprint’. Dat percentage is sinds 2006 met tien procent gegroeid. Jong volwassenen, zo blijkt uit dit onderzoek van PEW, zijn de meest actieve online reputatie managers. Meer dan twee derde (71 procent) van de social network users veranderde ooit de privacy settings in een profiel.

“Reputation management has now become a defining feature of online life for many internet users, especially the young. While some internet users are careful to project themselves online in a way that suits specific audiences, other internet users embrace an open approach to sharing information about themselves and do not take steps to restrict what they share.”

Van jongeren werd tot nu toe gezegd dat ze niet malen om privacy en online knikkeren wat ze online willen gooien. Er zou een niet-chantabele generatie ontstaan die niets te verbergen heeft omdat iedereéén nu eenmaal bikini-foto’s op Hyves zet. Niet waar, concluderen ze bij PWE: “Contrary to the popular perception that younger users embrace a laissez-faire attitude about their online reputations, young adults are often more vigilant than older adults when it comes to managing their online identities,” zegt Mary Madden, senior onderzoeker bij PEW.

Uit het onderzoek blijkt verder, dat slechts 8 procent van de internetgebruikers ooit heeft geprobeerd om over hem of haar beschikbare informatie op het net verwijderd te krijgen. In vergelijking met 2006 is dit percentage nauwelijks toegenomen (in 2006 was dit 6 procent). PEW vroeg in dit onderzoek voor de eerste keer aan social network gebruikers of spijt hebben (gehad) van het posten van een bepaalde update, foto of blog. Dit cijfer was slechts 12 procent.

Van april 2007 tot juni 2011 was ik freelance editor/ communitymanager / hoofdredacteur bij Marketingfacts. Tussendoor werkte ik bij Insites Consulting, IDG Nederland, Saatchi&Saatchi;/Leo Burnett (voor Samsung) en voor onderzoeksbureau WUA. Vanaf 1 november 2021 vorm ik samen met Luuk Ros de hoofdredactie van Marketingfacts.

Categorie
Tags

1 Reactie

    Maryland

    6fps, 61-point AF, … 6fps, 61-point AF, better high iso performancecustom ai servoauto iso & minimum shutter speed limtesmicroadjusimtnt both end7 frames exposure bracketingand lot more features I probably won’t use,but i’m sure other photographers will love itthis is more like 1D seriesworth extra 1000$that 17-40 wide open at 12800 iso sharper & cleaner than my eyes


    12 juli 2016 om 01:30

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!