Het begin van de mobiele ambitie van bol.com

17 mei 2010, 04:14

Emerce meldde het op hemelvaartsdag: de mobiele site van bol.com is nu ook geschikt voor mobiele e-commerce. Ingelogde gebruikers kunnen uit 3,8 miljoen artikelen kiezen om op hun verlanglijstje te zeggen. Uiteindelijk zijn de via mobiel bestelde artikelen alleen nog met acceptgiro te betalen. Binnen een jaar verwacht bol.com ook creditcardbetalingen en Ideal betalingen te verwerken.

“Met een smartphone rondkijken op de normale site is onpraktisch,” zegt marketingdirecteur Michel Schaeffer tegen NuZakelijk.

Tegen NuZakelijk zegt Schaeffer ook, dat de komst van creditcard en Ideal binnen een jaar afhangt van ‘branchebrede inspanningen om dit mogelijk te maken.’ In het persbericht zegt Schaeffer:

“In 2002 pionierden we al met een WAPsite. De laatste tijd heeft mobiel winkelen pas echt een vlucht genomen. Voorheen werden mobiele sites voornamelijk voor informatievergaring gebruikt. Nu zien we dat ook transacties via mobiel internet steeds populairder worden. Deze mobiele site is pas het begin van onze mobiele ambities. Wij zien dat consumenten altijd en overal toegang willen hebben tot internet. Daarom zullen wij blijven investeren in het uitbreiden van ons mobiele aanbod. Wij willen de beste winkel van Nederland zijn, ook via de mobiel.”

Van april 2007 tot juni 2011 was ik freelance editor/ communitymanager / hoofdredacteur bij Marketingfacts. Tussendoor werkte ik bij Insites Consulting, IDG Nederland, Saatchi&Saatchi;/Leo Burnett (voor Samsung) en voor onderzoeksbureau WUA. Vanaf 1 november 2021 vorm ik samen met Luuk Ros de hoofdredactie van Marketingfacts.

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!