Zijn er bij Nederland – Denemarken toch meer dan 5000 supporters?

11 mei 2010, 03:29

De mensen achter Het Oranje Spandoek vonden dat 5000 oranjesupporters in Zuid-Afrika veel te weinig is. Na overleg met de FIFA en na het aantonen dat dit geen commerciële actie is zal tijdens de wedstrijd Nederland – Denemarken bij het Wilhelmus een spandoek van 50×25 meter van de tribunes rollen om zo de 5000 aanwezige oranjesupporters aan te vullen met nog eens 31.250 oranjesupporters. Hoe dan?

Ook jij kan hier op staan!

Hoe is heel eenvoudig. Op http://www.hetoranjespandoek.nl/ kunnen oranjesupporters die niet naar Zuid-Afrika gaan hun foto uploaden op het spandoek. Wanneer er 31.250 uploads zijn zal het doek geproduceerd worden en naar Zuid-Afrika worden gevlogen. Deze ludieke supportersactie is ontstaan bij reclamebureau .bone waar drie erg fanatieke Oranjesupporters met dit idee begonnen en ondanks dat ik geen fanatieke voetballiefhebber ben zeg ik; Sympathieke actie!

Ayman is digitaal Strateeg die betekenisvolle digitale verbindingen tussen bedrijven en klanten creëert. Ayman helpt bedrijven om meer waarde voor klanten te creëren met digitale middelen, de relatie met klanten te verstevigen en nieuwe inzichten op te doen. Als digitaal strateeg zet hij digitale (en sociale) media om in digitale waarde, digitale ervaringen en sociale business. In opdracht voor kleine en grote organisaties ontwikkelt Ayman digitale concepten, geeft advies en trainingen op het op het snijvlak van marketing & communicatie en internet & nieuwe media. Daarnaast heeft hij een aantal eigen initiatieven opgericht, zoals de Nederlandse Social Media Academie (NSMA).

Categorie
Tags

9 Reacties

    mgvandenbroek

    Net ook deze binnen. Volgens mij gaat het beginnnen!

    PERSBERICHT

    GJ & WJ van Oranje presenteren:

    de eerste ‘online open source WK hit’ van Nederland: “De Leeuw Is Los!” (v1.0)

    “16 miljoen Oranje supporters, 16 miljoen bondscoaches”. Het is een vaak gehoorde kreet tijdens elk WK. Vrijwel iedereen heeft een heftige mening als het om Oranje gaat en… dat is maar goed ook! Maar waarom zou je het bij een mening moeten laten? “Geen woorden, maar daden” werd vroeger regelmatig gezongen in het stadion, dus help mee om daadwerkelijk invloed te hebben op het spel van ons Oranje!

    Hoe? Door mee te componeren aan de allereerste, volledig ‘open source’ WK hit van Nederland! Op 11 mei 2010 om 16.00 uur (exact 1 maand voor de aanvang van de openingswedstrijd van het WK in Zuid-Afrika) brengen GJ & WJ van Oranje versie 1.0 van de single “De Leeuw Is Los!” uit op de website http://www.onzeWKhit.nl

    Deze zal verschijnen in 3 varianten die geheel gratis te downloaden, te bewerken en door te sturen zijn:

    1. de volledige ‘radio edit’

    2. de karaoke versie (zing beter dan GJ & WJ van Oranje of verzin een nieuwe tekst!)

    3. de versie met 9 losse geluidssporen (remixen geblazen met de zang, piano, gitaar, blazers, drums, basgitaar, synthesizer, backing vocals, beats)

    Wil je liever niets gebruiken uit “De Leeuw is Los! v1.0”? Heel goed! Dan heb je waarschijnlijk een veel beter idee wat heel Nederland moet horen en gaat zingen in het stadion. Componeer in dat geval je eigen versie van “De Leeuw is Los!” en laat ons allen je eigen versie horen. Start je campagne via social media (Twitter, Facebook, Hyves, YouTube) en onze website! Voor de exacte ‘open source’ spelregels, check http://www.onzeWKhit.nl

    Meer weten over de eerste ‘open source WK hit’ van Nederland? Wij zijn op zoek naar mediapartijen die ons ludieke concept willen ondersteunen en lezers of luisteraars op willen roepen om niet langer stil te blijven zitten, maar mee te componeren aan de grootste WK hit van 2010! Iedereen met een computer, memo-recorder, mobiel, casettedeck of ‘My First Sony’ kan meedoen.

    Neem contact met ons op via:

    website: http://www.onzeWKhit.nl

    twitter: @onzeWKhit


    11 mei 2010 om 03:58
    Bas

    En wéér een stukje sluikreklame. Zal deze link even doorsturen naar de FIFA, dat indirect .bone toch probeert te profiteren. Marketingfacts wordt er iig niet beter op (contentsgewijs),


    11 mei 2010 om 07:10
    AymanvanBregt

    @Bas

    Ik vind dit een flauwe reactie die mij meer het gevoel van jaloezie geeft dan echt iets toevoegt. Ik heb het stuk geschreven en er zelf voor gekozen om .bone als bureau te noemen, had het ook niet kunnen doen maar vond het in dit geval relevant dus beticht iemand niet van sluikreclame maar reageer gewoon dat je dit artikel zinloos vind aangezien het uit mijn vingers kwam.


    11 mei 2010 om 07:19
    mgvandenbroek

    Euh, Bas. Ook ik vond die verwijzing naar .bone juist een goede, altijd leuk om te horen waar de inspiratie en de goede ideeen vandaan komt! Nog meer Oranje nieuws:

    Mobile Generation lanceert OnsOranje / Staatsloterij iPhone applicatie en YouTube kanaal

    Mobile Generation (www.mobgen.com) heeft in opdacht van OnsOranje (www.onsoranje.nl) een iPhone applicatie gelanceerd voor het Wereldkampioenschap voetbal 2010 in Zuid-Afrika. De OnsOranje App is vanaf vandaag te downloaden in de Apple App store. De OnsOranje App kan gratis worden aangeboden dankzij sponsoring van de Staatsloterij, sponsor van het Nederlands elftal.

    Deze officiële OnsOranje / Staatsloterij iPhone applicatie biedt, in samenwerking met de KNVB het laatste WK nieuws, nieuws push-alerts, groepsindeling, wedstrijdschema, uitslagen, standen en een spelers- en stadioncarrousel (met ‘real-time’ statistieken). Verder zijn er unieke onderdelen zoals ‘live’ standen, ‘live’ short-messaging tijdens wedstrijden van Oranje, ‘user generated’ foto- en video ‘upload’ & ‘viewing’. De OnsOranje App biedt daarmee het eerste mobiele community platform ter wereld, waarmee voetbal supporters zelf ‘live’ foto en video content rond het WK kunnen opnemen en delen.

    De App bevat verder video materiaal van de KNVB en van een ‘local App reporter’ op locatie in Zuid-Afrika. Ook kan de gebruiker reageren op nieuws artikelen en deze delen met vrienden via Twitter of e-mail. De App kan volledig worden gepersonaliseerd door selectie van favoriete onderdelen en is geschikt voor iPhone, iPod Touch en iPad.

    Naast dit mobiele kanaal lanceren OnsOranje en de Staatsloterij ook een ‘branded’ YouTube kanaal waar de leukste ‘user generated’ video content en exclusieve video’s van een lokale ‘iPhone’ video reporter worden gepubliceerd.

    Over OnsOranje (www.onsoranje.nl)

    OnsOranje B.V. is een samenwerkingsverband van Voetbalmedia B.V. (ontstaan uit de samenwerking HFM met de KNVB), BST Company en de officiële Supportersclub van Oranje (55.000 leden)

    OnsOranje is dé ontmoetingsplaats voor alle Oranjefans. Naast informatie en entertainment op de site (www.onsoranje.nl), en OnsOranje App, organiseert OnsOranje ook allerlei evenementen voor Oranje fans.

    Over Mobile Generation (www.mobgen.com)

    Mobile Generation (MobGen) is een snel groeiend ‘full service’ digitaal / mobile marketing agency. Het bedrijf is een joint venture tussen Triscreen Media Group (top 5 speler in de wereldwijde ‘mobile content’ industrie) en een team van ervaren professionals uit de marketing services industrie (ex. WPP en IPG). De joint venture resulteert in een unieke combinatie van 12 jaar ervaring met mobiele technologie en 18 jaar ervaring in media en marketing.

    Mobile Generation helpt adverteerders, uitgevers, omroepen en andere organisaties het mobiele (en online-) kanaal te gebruiken voor effectieve marketing & interactie. Met kantoren in Amsterdam, Madrid, Sydney, Toronto en São Paulo kan Mobile Generation internationale mobile marketing en mobile advertising campagnes snel en efficiënt implementeren. De diensten van Mobile Generation bestaan onder meer uit: strategic consultancy, conceptontwikkeling & productie van online-websites, mobiele-websites, mobiele applicaties, opzetten van een ‘mobile community’, sms interactie programma’s & promoties, het plannen, inkopen en reporten van mobiele media campagnes, (mobile) social network campagnes en (mobile) search engine optimization. Voor meer informatie: http://www.mobgen.com.


    11 mei 2010 om 08:19

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!