Innovatie bezoek bij Philips: NetTv, Directlife & Selfmontoring

Innovatie bezoek bij Philips: NetTv, Directlife & Selfmontoring

Interview met Harry Hendriks directeur Philips Nederland over innovatie binnen Philips en zijn opinie over het gebrek aan innovatie binnen Nederland. Hij vergelijkt ons niet met China en India maar met Duitsland, Oostenrijk en Frankrijk. En dan komen we er bij deze vergelijking niet goed uit ook al is een flink gedeelte van de Philips R&D nog rond Eindhoven gecentreerd.

Volgens Jan Willem van Wier, marketing manager van Philips TV zijn er nu zo’n 60.000 NET-TV’s in Nederland waarbij volgens hem 50% het elke dag gebruikt. Er zijn 50 portal diensten die speciaal voor NET-TV zijn gecreeerd maar elke website is bereikbaar (geen flash). Toestellen vanaf €800 hebben al youtube, rtl gemist, nos, nu.nl etc. Als laatste in de videoverzameling Dianne Prinsen over Motiva, een Philips breedband dienst waarmee patiënten zelf bloeddruk, gewicht en pols kunnen monitoren en doorgeven aan het ziekenhuis. Verder is er een video portal waar patienten voorlichting krijgen nav de metingen.  Honderden patienten gebruiken het nu en het moeten er miljoenen worden. Totale kosten dienst €3/dag inclusief hardware.


Geplaatst in

Delen

0
0


Er zijn 7 reacties op dit artikel

  • There are fascinating facts in this interview, but the video is ruined for me by the truly dreadful sound quality. Why bother to make these interviews if you don't spend a little effort on preparation? It is exactly what Harry is talking about...great ideas but very poor implementation. Buy a new microphone....PLEEEESE.

    geplaatst op
  • Interessant artikel op MarketingTribune vanmorgen:

    (...) Innovatie vindt plaats bij kleine bedrijven, niet bij de multinationals zoals Philips en Shell, constateert uitvinder en ondernemer Ron Kok (foto) vanmorgen online bij het FD. Grote bedrijven hebben de neiging uitvindingen de nek om te draaien, claimt Kok. (...)

    geplaatst op
  • Jammer dat niet naar dit Philips Net Niet TV wordt gerefereerd. Aanvullend; in 2008 werden in Nederland 1.8 miljoen nieuwe tv’s verkocht dus Philips heeft in een kwartaal ongeveer 1.2 % marktaandeel met dit nu al gedateerde product. De waarde per verkochte set loopt enorm terug, gemiddeld nog maar 650 euro. Ik denk niet dat Philips succesvol zal worden met dit produkt. Tenzij ze alsnog met Intel en Metrological aan de slag gaan en het pad van matige content loslaten voor hoogwaardig HD aanbod. Dat heeft meerwaarde.

    geplaatst op
  • 1.87 miljoen in 2009...

    geplaatst op
  • Op DC stond hetzelfde artikel met wat inzichtelijke comments (incl. mijn kritiek) Innovatie bezoek bij Philips: NetTv, Directlife & Selfmontoring

    geplaatst op
  • @Roy: Welke comments vond jij inzichtelijk? De opmerkingen over de afzonderlijke producten? Of je eigen laatste comment?

    geplaatst op
  • neuh, mijn eigen had ik hier ook wel kunnen crossposten.

    Meer om het feit dat iets dat philips schijnbaar als bijzonder innovatief ervaart iig door alle commenters (incl. mezelf) als waardeloze uitvoer van een leuke optie word gezien. Dat is ongeveer net zo inzichtelijke als de informatieve kwaliteit van deze infomercial...

    geplaatst op

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.