Case: Flabber’s hete zomertoer

Case: Flabber’s hete zomertoer

Adfactor is exploitant van een aantal grote weblogs (ook Marketingfacts) en door de jaren heen hebben we ervaring opgedaan met uitingsvormen die net iets verder gaan dan een standaardformaat uiting (die overigens ook heel goed kunnen werken). Mij is gevraagd te schrijven over wat wij doen met advertising mogelijkheden rondom videoproducties en gesponsorde content. In onderstaand artikel een korte casebeschrijving over een webserie die we met Adfactor vorig jaar samen met het weblog Flabber hebben gemaakt: de Flabber Zomertoer.

Zomertoer

Tijdens de zomertoer namen twee teams het tegen elkaar op in een roadtrip naar de Spaanse kust. De mannen tegen de vrouwen. Onderweg moest elk team opdrachten uitvoeren, en bij een battle horen natuurlijk verliezers. Wat begon als een mooie roadtrip, eindigde in een bubbelbad: een pikante FHM fotoshoot met Britt en Ancilla als geboden tegenprestatie in de weddenschap tussen de 2 teams. Adfactor heeft ANWB, Sneakers en TomTom aangetrokken als sponsor en de wijze van inscriptsponsoring samen met Flabber bedacht en met deze partijen uitgevoerd.

Sponsoren

De verwerking en inbedding van de sponsoruitingen kreeg op verschillende manieren gestalte. Beide auto’s werden bestickerd met campagnemateriaal van de toen net gelanceerde jongerencampagne van de ANWB. De uitdaging begon met de aankoop van zo goedkoop mogelijke auto’s, behoorlijke barrels eigenlijk om zo’n lange tocht mee te maken (wat zou er nou mis kunnen gaan?). Voor vertrek gingen de auto’s ter controle op de brug bij de ANWB. Daarom begaf waarschijnlijk maar 1 van de auto’s het onderweg (was oorspronkelijk geen onderdeel van het script - echte panne en echte ANWB in actie), waarbij de ANWB ter plaatse hulp heeft verleend.

Sportschoenenwinkel Sneakers leverde 2 kofferbakken vol sneakers, voldoende om elk shot een ander paar sneakers te laten zien. De TomTom gaf richting naar het zuiden. Behalve de verwerking in het script kregen de sponsors additionele exposure met billboarding na afloop van elke aflevering en display advertising op de zomertoer pagina’s. 

Cijfers

De 7 afleveringen werden in totaal 255.000 keer bekeken door een zeer selectieve doelgroep. De doelgroep van Flabber bestaat uit mannen van 20-34 jaar (selectiviteitsindex >300, bron: STIR).

De mannen tegen de vrouwen

Bekijk hier de eerste aflevering van de roadtrip en krijg een indruk van hoe de sponsors verwerkt worden in het script.


Bij een battle horen verliezers

Als tegenprestatie bij het verliezen van de zomertoer gaan Britt & Ancilla in de FHM uit de kleren. Het leverde de sponsors van de zomertoer exposure dankzij de reportage in de FHM. Bekijk hier de making of (let op: veel bloot).


Bekijk hier de andere afleveringen.


Geplaatst in

Delen

0
0


Er zijn 7 reacties op dit artikel

  • Leuke filmpjes :)

    geplaatst op
  • Mooie case!

    geplaatst op
  • Prachtige case, mooie cijfers maar wat wil je ook met zulke meiden! Kunnen we ze trouwens ook niet vragen om eens voor Marketingfacts PR te doen?

    geplaatst op
  • Hmmm, zagen wij Ancilla en Marco al niet aan een prosecootje nippen tijdens de IAB-borrel in de Arena? Maar on topic: Is adfactor nou de expoitant of de verkoper van ads? Volgens mij het laatste...

    geplaatst op
  • @mediagenie, Adfactor is exploitant van de reclamemogelijkheden en daarmee ook de verkopende partij.

    geplaatst op
  • @mediagenie scherp! ;-)

    geplaatst op
  • Helaas is het nu een beetje laat voor een zomertoer. En zo tegen het begin van de herfst dan zoek je voor je kinderen iets warmere schoenen, laat ik nou net deze tegen het lijf zijn gelopen: Online kinderschoenen

    Toch handig zo'n website.

    Groetjes, Maartje

    geplaatst op

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.