De 24 uur van YouTube

19 maart 2010, 06:07

We zagen het vorig jaar al aankomen, maar nu is het daadwerkelijk zover: YouTube verwerkt iedere minuut 24 uur aan geupload videomateriaal. Met dank aan de opkomst van de iPhone 3GS en de Flip video’s (en alle aanverwanten daaraan) die sterk bijdragen een de explosie van videocontent op het internet.

De grafiek van de stijging van het aantal geupload videos per minuut laat een rechte lijn zien van juni 2007 tot nu. Het is voor mij duidelijk dat we veel te veel video maken, uploaden en delen. Wie moet die video’s allemaal gaan kijken? En belangrijker nog; is dit een hoogtepunt of kunnen we nog meer stijging verwachten? Ik ben benieuwd hoe jullie dit zien.

Eerder verschenen op Zoomz.

Remco Bron
Founder bij inBeacon

Remco is internet ondernemer, spreker en co-founder van inBeacon. Hij werkt voor klanten als KPN, ANWB, NOS, Vodafone, Sony, Leaseplan, Reed Business, Ministerie van Defensie, Oplaadpalen.nl en Rabobank. Zijn persoonlijke website is remcobron.com en hij blogt over iBeacon marketing op iBeacon-retail.nl

Categorie
Tags

1 Reactie

    Daan Sip

    Hoezo TE veel videos? Mensen uploaden videos om te delen met anderen. Als er op elke video 1 view zit, dan zou dat genoeg kunnen zijn..


    19 maart 2010 om 09:21

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!