De social media gids voor CMO’s

10 maart 2010, 07:06

LinkedIn is effectief voor personal branding. Facebook is het qua SEO niet waard om tijd aan te besteden. Twitter Offers unique opportuniteit for Web site integration and to engage wit custodes in a viral way, helping your company stand out from the masses. Voor een doorklik naar de url van je bedrijf moet je niet op Flickr zijn, YouTube is een van de meest krachtige tools die je kunt vinden op het web. Drew McLellan maakte ‘The CMO’s guide to the social landscape’ (pdf alert) Een mooi overzicht van de sterke en minder sterke kanten van social media op verschillende deelgebieden. Hieronder op SlideShare voor pdf-haters:

Uit de beschrijving op het blog van McLellan:

As I speak to conference audiences across the country about social media, one of the questions I always get asked is… how do I know which social media sites to use? Of course… there is no single, magic or easy answer to that question. It all depends on your goals, your overall marketing strategy, your resources and your industry. It’s not a cookie cutter sort of thing. However … there’s nothing wrong with a little cheat sheet to help you […]

Van april 2007 tot juni 2011 was ik freelance editor/ communitymanager / hoofdredacteur bij Marketingfacts. Tussendoor werkte ik bij Insites Consulting, IDG Nederland, Saatchi&Saatchi;/Leo Burnett (voor Samsung) en voor onderzoeksbureau WUA. Vanaf 1 november 2021 vorm ik samen met Luuk Ros de hoofdredactie van Marketingfacts.

Categorie
Tags

3 Reacties

    Martin

    ik vind dit soort overzichten altijd wel praktisch, alleen jammer dat ze nooit goed worden gemaakt voor de Nederlandse markt.


    10 maart 2010 om 07:54
    mgvandenbroek

    @Martin: Eens. Er staan wat media in die wij niet of nauwelijks gebruiken hier. Dus lijkt het maar voor de helft interessant. Ik denk dat het niet heel ingewikkeld hoeft te zijn om via deze structuur een overzicht voor de NL situatie te maken…. Dus: wie gaat? 😉


    10 maart 2010 om 08:11
    GianluigiCuccureddu

    @ Martin,

    Idd praktisch, maar te ongenuanceerd en generiek, ook voor de US markt.

    De sociale technologie is een gevolg van de doelgroep, de strategie en hoe deze uit te voeren.

    Ik vraag me af of dergelijke schemaatjes bereiken wat ze moeten bereiken of dat ze het tegenoverstelde bewerkstellingen?


    10 maart 2010 om 09:50

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!