Logorama wint Oscar voor beste korte animatie

8 maart 2010, 07:13

Fragmenten van Logorama, de korte animatiefilm waarin meer dan 3000 merken voorbij komen werden de laatste paar maanden overal opnieuw verwijderd op verschillende videonetworks. Het ging om auteursrechtenschending van de in de film dus veelvuldig gebruikte bedrijfslogo’s. Misschien ook om de nominatie voor de Oscars. Die werden gisternacht uitgereikt in de VS: Logorama heeft een Oscar in de wacht gesleept voor beste korte animatie. De film is gemaakt door het Franse H5, en is hieronder volledig te zien (totdat we een claim aan ons broek krijgen):

Nicolas Schmerkin, de producer, zei tijdens de uitreiking:

“Good evening. It doesn’t look like, but it’s a French film. Sorry about the accent. I’m the producer of the film, so I have to thank the 3,000 non-official sponsors that appear in the film. And I have to assure them that no logos were harmed in the making of the project. This award has to be shared with the incredible people who made the film. All the team and especially, the three directors that are with us in the theater tonight: François Alaux, Hervé de Crécy and Ludovic Houplain. You can applaud them, the directors. Thanks for them. They have been working for a very long time on this film. It took, like, six years to make this 16 minutes, so I hope to come back here with a long feature film, in about 36 years. Thank you very much. Bon soir.”

Van april 2007 tot juni 2011 was ik freelance editor/ communitymanager / hoofdredacteur bij Marketingfacts. Tussendoor werkte ik bij Insites Consulting, IDG Nederland, Saatchi&Saatchi;/Leo Burnett (voor Samsung) en voor onderzoeksbureau WUA. Vanaf 1 november 2021 vorm ik samen met Luuk Ros de hoofdredactie van Marketingfacts.

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!