‘Verboden’ Obama commercial: Yes! Weh kamp

5 maart 2010, 12:17

In onderstaande ‘verboden’ commercial lijkt Obama reclame te maken voor Wehkamp. Met de nodige tweets en een opname bij Dumpert is aan aandacht geen gebrek. De reacties zijn op dit moment op Twitter overwegend positief en op dumpert gemixt.

Wie het heeft ontwikkeld is nog niet officieel bekend maar geen slechte aktie in het kader van de Thuiswinkelawards voor Wehkamp. Het feit dat Jordy van der Heide van Wehkamp meehelpt bij de nieuwsverspreiding op twitter zegt m.i. genoeg 😉 De nominatieronde voor de thuiswinkel awards is inmiddels afgerond en 8 maart kan er pas gestemd worden, dus hopelijk is voor Wehkamp deze video niet te vroeg viraal geworden.

Benieuwd wat jullie vinden briljant of toch ietwat goedkoop meeliften op andermans populariteit?

Erik van Roekel
Product Owner Chatbot bij ING

Marketingprofessional met ruime ervaring in diverse internetprojecten in de financiële dienstverlening. Passie voor social media en internet in het algemeen. Stond aan de wieg van het ING Webcare Team in 2009 en gaf er 1,5 jaar leiding aan. Was daarna één van de drivers van de social media strategie voor ING Nederland in 2012 resulterend in een nummer 1 notering in de Social Media Monitor van Social Embassy. Werkzaam geweest bij Corporate Communications van ING Groep en van daaruit betrokken bij social media op internationaal niveau. Momenteel Product owner chatbot bij ING. Blogt op persoonlijke titel bij Marketingfacts en van 2004-2014 ook op de achtergrond actief geweest voor Marketingfacts o.a. bij de techniek en de redactie.

Categorie
Tags

12 Reacties

    jeroenvij

    Of het nu een leuke inhaker is, of je vindt het niks… Laten we in ieder geval niet vergeten dat er waarschijnlijk bij Wehkamp en het reclame bureau heel veel lol is geweest tijdens het bedenken en maken. Is toch heerlijk om af en toe samen met de klant een beetje tegendraads te doen en om samen lol te hebben. 🙂 Glimlach op de Vrijdag 🙂


    5 maart 2010 om 13:13
    evroekel

    @jeroen Gelachten zal er zeker en inderdaad vrijdagmiddag is mooi moment voor dit. Maarre….wil je nu subtiel eigenlijk ook zeggen dat je er bij betrokken bent geweest? 😉


    5 maart 2010 om 13:25
    jeroenvij

    @ Erik nee, helaas, Wehkamp is geen klant van ons.


    5 maart 2010 om 13:55
    KK

    Tjee, wat treurig dit.

    Een totaal gebrek aan creativiteit. Mensen die dit gemaakt hebben en er zelfs om gelachen hebben moeten een verbod krijgen om in de creatieve industrie te werken.

    Kinderachtige woordspellingen ‘humor.’


    5 maart 2010 om 20:48
    joost

    @kk: dit is toch op zijn minst een glimlach waard! Persoonlijk vind ik hem tegen het geniale aan, en het zou wel eens 1 van de betere virals van 2010 kunnen gaan worden. Zo niet de beste.


    6 maart 2010 om 07:32
    Rogier

    Inderdaad een glimlach waard.

    Vind hem persoonlijk geweldig..!

    Viral = rumour.

    Niets meer en niets minder.

    En dat gaat ze zeker lukken zo


    6 maart 2010 om 15:54
    Daniel

    treurig… wat flauw…


    8 maart 2010 om 13:35
    roland

    In dezelfde categorie: Wéééékamp


    8 maart 2010 om 13:53
    Martijn

    Ach, want je er ook van vindt, een viral is inderdaad om rumoer te geven en als ik zo eens naar google, twitter, dumpert, youtube en nog vele andere sites kijk met vermeldingen dan is die rumoer, om het stem gebeuren voor Wehkamp tijdens de NTO Awards, ruimschoots aanwezig! En ik heb er hartelijk om gelachen, en daar is het voor bedoeld. Ik zeg dus Yes weh kamp!


    8 maart 2010 om 18:27
    Mark de Bruin

    Ik kan dit wel waarderen! Leuk en slim gedaan.


    15 maart 2010 om 06:05
    Mark de Bruin

    Ik kan dit wel waarderen! Leuk en slim gedaan.


    15 maart 2010 om 06:05

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!