Online shoppers gebruiken vooral search ter orientatie

Online shoppers gebruiken vooral search ter orientatie

Onderzoek(je) van Compete in de VS: online shoppers gebruiken vooral zoekmachines ter oriëntatie voor hun aankopen, daarna pas coupon sites en e-mails van retailers en online klantervaringen. Drie van de 5 online shoppers zegt altijd of bijna altijd een zoekmachine te gebruiken tijdens het proces van online shopping. Uit het onderzoek van Compete (‘Online Shopper Intelligence Study’) bleek verder nog dat slechts 6 procent van de ondervraagde online shoppers zich niet online oriënteerde.

Op de site van Compete:

“More interesting than what sources consumers use in general is the variability of use across industry.  For instance, sales assistants, both in store and on web chat, are utilized by online shoe shoppers more than any other shoppers.  Online kitchenware & household appliance purchasers are among the most reliant on in store product displays.  The differences in consumer behavior across various industries have vast implications for retailers within each sector.”


Geplaatst in

Delen

0
0


Er zijn 4 reacties op dit artikel

  • Dat zijn toch heel andere cijfers dan die van Arc Worldwide waarin social media als 'shopping tool' maar liefst door 40% van de respondenten genoemd werd: The Socialized Shopper | Hub Magazine

    geplaatst op
  • Bedankt voor het delen van deze cijfers. Ik vraag me alleen af in hoeverre we hier conclusies aan kunnen koppelen voor de Nederlandse markt.

    geplaatst op
  • @Martijn: agree. Dat heb ik ook niet in het stuk gezet. Dat blijft altijd beetje vaag: denk wel dat de trend helder is.

    geplaatst op
  • Het is wel een indicatie inderdaad, maar moeilijk 'echt' te vergelijken. Ook omdat de zoekmachines in de VS er nogal anders 'uitzien' dan hier. Zo heb je daar shop-resultaten direct in je zoekresultaten, dat heb je hier niet. Om maar wat te noemen :)

    geplaatst op

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.