De buzz value van nieuws & social media voor de top 20 merken VS

De buzz value van nieuws & social media voor de top 20 merken VS

Het Media Value Report van General Sentiment onderzoekt welke waarde (in harde dollars) we zouden moeten toekennen aan online buzz, content en conversaties op social networks. Het volume en de kwaliteit van deze online buzz hebben invloed op de brand performance, en dat is dan weer van invloed op de hoeveelheid advertising dollars. Raden welke van de merken in de VS op nummer 1 staat? Goed zo: Google leidt met $669.629.305 aan buzz waarde (via: TechCrunch). Op twee staat Microsoft, op drie Sony, op vier Apple, op 5 Yahoo en op 6 Intel. Hieronder het rapport en de volledige lijst:

Hieronder zie je hoe ze het ongeveer gedaan hebben. Er zit veel sentiment mining in, en allerhande natuurlijk zorgvuldig doorontwikkelde rekenmethodes. Toch moet onderstaand plaatje ongeveer voor de onderzoeksverantwoording doorgaan:

Omdat Twitter hot is op dit moment, hebben ze bij General Sentiment bedacht om de waarde van de microblogdienst apart door te rekenen. TechCrunch schrijft:

“Google topped the rankings, with value of its “buzz” itemized at $669.6 million. Google’s social media reach costs $402 million, with its Twitter reach alone valued at $22.8 million. On the other hand, Apple came in fourth with total buzz reaching $293.2 million; social media buzz valued at $223.7 million; and Twitter reach valued at $5.6 million.”


Geplaatst in

Delen

0
0


Er zijn 0 reacties op dit artikel

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.