Pytch gelanceerd: Creatieve industrie in beeld

Pytch gelanceerd: Creatieve industrie in beeld

Marketingfacts blogger Ayman van Bregt lanceert vandaag Pytch: “hét platform dat de creatieve industrie in beeld brengt en verbindt,” aldus de pressdoc van gisteravond. Pytch wil het verschil maken door talent en ondernemers uit de creatieve industrie aan elkaar te koppelen vanuit een gemeenschappelijke interesse. Het gebruik van social media en online video staat daarbij voorop. Marketingfacts en Idealize hebben zich als content-partner aangesloten bij Pytch. De Rotterdam Media Commission heeft zich verbonden als Rotterdamse partner in het bereiken van de Rotterdamse creatieve industrie.

Jong talent in de creatieve industrie krijgt niet de kans die het verdient, vindt Pytch. Maar ervaren ondernemers binnen (en buiten) de industrie zijn wel vaak geïnteresseerd in nieuw talent en inspirerende ideëen. Pytch brengt video-interviews (pitches) met mensen uit de creatieve industrie in 4 categorieën:

  • Pioniers (potentiële startups / starters die van idee naar bedrijf willen)
  • Startups (jonger dan 2 jaar)
  • Entrepreneurs (ouder dan 2 jaar)
  • Kickstarters (consultants, investeerders, beleidsmakers etc.)

Ayman van Bregt, over het ontstaan en de verwachtingen van Pytch:

“Pytch is deels ontstaan uit de frustratie die ik zie bij jong talent dat met een goed idee start en uiteindelijk strandt. Dit gebeurt ondanks dat er veel bereidheid is in de industrie bij ondernemers. Dit moet beter gekanaliseerd worden. Ik ben dan ook erg blij dat Pytch niet alleen online een bijdrage zal leveren maar ook in april tijdens de Mobile Convention Amsterdam offline jong talent kan verbinden aan ervaren mensen uit de industrie.”


Geplaatst in

Delen

0
0


Er zijn 0 reacties op dit artikel

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.