CMO Philips Geert van Kuyck over digitale conversaties
Geert van Kuyck, de Chief Marketing Officer van Philips, is enthousiast bezig met social media. Een moeilijke taak binnen een corporate die gewend is om te zenden. Van Kuyck ziet zichzelf als degene die vecht voor het perspectief van de klant binnen de organisatie en wil graag de discussie aangaan. De CMO van Philips is te vinden op Twitter met @vankuyck, zit op Facebook en LinkedIn (vooral als luisteraar). De website van Philips lighting zal als eerste gebruik maken van de nieuwe vorm van digitale conversaties met klanten, consumenten en professionals. In China discussiëren nu al 700.000 architecten met Philips over licht & architectuur. Van Kuyck is een voorstander van de Net Promoter Score (NPS: 47% van de philips klanten zou hen aanbevelen bij anderen. 53% (nog) niet. Een verhaal over kleine stapjes in digitale conversaties. Hieronder, in video:
Tja, hij is misschien wel te ‘vinden’ op Twitter, maar hij heeft dan nog geen Tweet geplaatst…
Niet echt een digitale conversatie dus…