Naar aanleiding van een artikel in de NRC Next van Marie-José Klaver over de startpagina van internetgebruikers schreef Marco in maart 2006 de posting “Met welke startpagina begin jij ‘s morgens?”. Het leverde een vijftigtal reacties op, waaronder een comment van Lianne van der Kruk, die meldde dat uit onderzoek van ilse media onder 387 respondenten in Nederland bleek dat Google met 24,9% het populairst was als website om de dag mee te starten, startpagina.nl volgde met 14,0% en kort daarna Nu.nl met 11,7%. De reacties van Marketingfacts lezers varieerden van about blank, meerdere tabs, Google, feedreaders, nieuwssites, online mailprogramma’s en persoonlijke startpagina’s als Netvibes en iGoogle. Vorig jaar stelde Marco opnieuw deze vraag bij de lancering van NUik.nl. Belangrijkste nieuwkomer was Twitter. Hoe is dat anno 2010? Heeft de Google Chrome campagne effect en is dit je nieuwe startpagina en browser? Is het Twitter? of toch dezelfde instelling als vorig jaar?
Kortom: Met welke startpagina begin jij ‘s morgens?