SellaBand en Krause winnen Interactive Awards 2010

SellaBand en Krause winnen Interactive Awards 2010

SellaBand en Krause zijn de grote winnaars van de derde editie van de Interactive Awards. SellaBand wint de Company Award, de prijs voor de internetonderneming met het meest vernieuwende en onderscheidende muziekconcept. Krause wint de Artist Award, de prijs voor de band met het meest innovatieve online muziekconcept. De awards werden afgelopen week uitgereikt tijdens muziekfestival Eurosonic/Noorderslag in Groningen.

Company Award
De winnaar van de Company Award, SellaBand,  onderscheidt zich doordat de onderneming muziekliefhebbers en artiesten dichter bij elkaar brengt. SellaBand is een concept waarbij muziekliefhebbers via de SellaBand website kunnen investeren in hun favoriete artiest. Wanneer er genoeg geld is opgehaald, kan de artiest een cd uitbrengen. Muziekliefhebbers hebben dus direct invloed op de toekomst van hun favoriete band of artiest”. SellaBand ontvangt voor hun grensverleggende concept een cheque van € 5000. Juryvoorzitter Antoinette de Ridder: “SellaBand is een uniek en solide concept dat zich in twee jaar tijd al heeft weten te bewijzen. Maar liefst 37 artiesten hebben door de opbrengsten van SellaBand al een album kunnen opnemen en uitbrengen. De directe band tussen artiest en fan waarbij fans investeren in hun favoriete artiest is absoluut ingenieus.”

Artist Award
Krause heeft zich van alle genomineerden het meest weten te profileren door het uitzonderlijk creatieve gebruik van Social Media.  De persoonlijke interactie met de fans onder andere door Twitter en YouTube maakt Krause een absolute winnaar van de Artist Award. Deze persoonlijke touch van Susanne Clermonts, de zangeres van Krause, maakt haar concept uniek in de markt. Krauze ontvangt een cheque van € 5000 en twee dagen studiotijd in opnamestudio Spitsbergen.

De uitreiking
De uitreiking van de Interactive Award 2010 vond vandaag plaats tijdens muziekfestival Eurosonic/Noorderslag in Groningen. Tijdens de uitreiking presenteerden de genomineerden hun concepten, waarna de jury in overleg een beslissing maakte wie het hoogst aantal punten verdiende. De combinatie van de stem van de jury en de publieksstem bepaalde de winnaar van de Artist Award. De winnaar van de Company Award werd uitsluitend bepaald door de jury. De juryleden zijn Amke Block (Audiomagnet), Robert Smit (Media Flex), René Smit (Universal Music), Thijs Helfrich (theFactor.e) en Antoinette de Ridder (Buma/Stemra).

Over Interactive Awards 2010
De Interactive Awards 2010 is een samenwerking tussen Noorderslag/Eurosonic,  webagency theFactor.e en Buma/Stemra. Met de Artist Award worden acts gestimuleerd in het maken van opvallende interactieve campagnes en bijzondere online initiatieven. De Company Award stimuleert inspirerende, interactieve muziekportals die de auteursrechten in acht nemen.


Geplaatst in

Delen



Er zijn 5 reacties op dit artikel

  • Op Frankwatching een interessant verslag over de sessie communities in de muziekwereld: klinkende cases en knallende cijfers:

    (...) De muziekwereld laat zien hoe social media aan een hele branche een nieuwe dynamiek kunnen geven. Een groeiend aantal partijen daar maakt gebruik van de kracht van communities en behaalt daarmee ook echt resultaat. In dit artikel casestudies van bands, een platenlabel en een ticketbureau.

    De casestudies zijn afkomstig uit een serie presentaties die gistermiddag op de eerste dag van de Eurosonic Noorderslag Conferentie in Groningen werd gegeven. Cross media netwerk iMMovator organiseerde daar een speciale editie van het Cross Media Café op locatie over ‘De kracht van communities’. (...)

    geplaatst op
  • Ik had het voorrecht en het plezier om de Awardsceremonie aan elkaar te mogen praten en de prijzen te mogen overhandigen. Dat was hartstikke leuk en ook goed om te zien dat interactiviteit ook in de muziek zo door begint te breken.
    Naast deze sessie was er heel veel te doen op Eurosonic/Noorderslag en op de Unconvention. Naast panels en interactieve sessies ook veel veel muziek. Een sfeerbeeld http://www.flickr.com/photos/vannispen/sets/72157623221222728/

    geplaatst op
  • @Guido: prachtige fotoserie weer, complimenten!

    geplaatst op
  • Ik was zeer enthousiast over de inzendingen voor de interactive award. Sommige concepten waren wat eenzijdig ingezet maar al met al een goede stap van de muziekindustrie om de kansen van online te belichten. Hulde!

    geplaatst op
  • Leuk gedaan. Is Sellaband het label "vernieuwend" onderhand niet wat ontgroeid? Zijn al 4 jaar bezig...

    geplaatst op

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.