Kies de soundtrack van DSBTheMovie

7 december 2009, 05:43

{title}

DSBTheMovie heeft een logo, een teaser en het script voor de film is bijna af. Later deze week begint de zoektocht naar acteurs, maar nu moet er eerst gekozen worden voor de soundtrack. Er zijn uiteindelijk drie serieuze, professionele inzendingen overgebleven. Hierop kan iedereen nu stemmen. De stemming sluit woensdagochtend om 11:00.

Iedere film wordt gekenmerkt door een herkenbare soundtrack. Iedereen weet meteen welke film er hoort bij een bepaald muziekstuk. Bekende voorbeelden zijn Star Wars of The Godfather. Voor DSBTheMovie willen de initiatiefnemers ook een herkenningstune. Hiervoor plaatsten zij op 3 november een oproep op de website. Muziekproducenten en componisten die mee wilden werken aan de film, kregen een maand de tijd om hun meesterwerk te realiseren. Naar aanleiding van de oproep voor het insturen van een zelfgecomponeerde soundtrack kwam er ook een hoop onbruikbaar materiaal binnen.

Jan Willem Alphenaar, initiatiefnemer van DSBTheMovie: “Veel mensen hadden bestaande nummers ingestuurd of heel amateuristisch gesampled. Voor onze film zoeken wij authentiek werk dat wij ook zonder problemen mogen gebruiken in de film. De kwaliteit van de drie overgebleven inzendingen is van een hoog professioneel niveau. Alle drie zijn ze zeer geschikt. Welke het uiteindelijk wordt, laten we weer aan het publiek over.”

De drie overgebleven inzendingen zijn:

1) DSBMelody van Ferrie (mp3) = differentieel (artiestennaam)

2) DSBSoundtrack (mp3) van Geert Veneklaas

3) Central_Banks (mp3) van Marco Raaphorst

Via de website www.dsbthemovie.nl kun je je stem uitbrengen. Je kunt daar ook uitgebreid luisteren naar de drie inzendingen.

Over DSB The Movie

DSBTheMovie is een project dat volledig draait op de medewerking van het Nederlandse publiek. Met behulp van crowdsourcing via allerlei social media, wordt getracht een realistische weergave te krijgen over wat er zich precies heeft afgespeeld bij de opkomst, het faillissement en de afwikkeling van de DSB Bank. Het project kent geen financiers en heeft ook geen winstoogmerk. De bedoeling is om de publieke opinie weer te geven in een film van 30 minuten die door iedereen gratis bekeken kan worden. Kijk voor meer informatie op www.dsbthemovie.nl.

Van april 2007 tot juni 2011 was ik freelance editor/ communitymanager / hoofdredacteur bij Marketingfacts. Tussendoor werkte ik bij Insites Consulting, IDG Nederland, Saatchi&Saatchi;/Leo Burnett (voor Samsung) en voor onderzoeksbureau WUA. Vanaf 1 november 2021 vorm ik samen met Luuk Ros de hoofdredactie van Marketingfacts.

Categorie
Tags

5 Reacties

    ….

    DSB the movie is Nederland op z’n smalst.

    Denk daar maar eens over na.


    7 december 2009 om 22:04
    media

    Of juist niet en laat het zien hoe breed het is. Het is maar net welke bril je op zet 😉


    8 december 2009 om 05:06
    Jee-eM

    Waarom is mijn eerdere reactie hier niet te lezen?


    8 december 2009 om 10:59
    Jan Willem Alphenaar

    En we hebben een winnaar.

    Geert Veneklaas.


    10 december 2009 om 07:08

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!