Malaria No More! Nederland start social media campagne

3 december 2009, 10:14

{title}Op 26 november jongstleden is de door Mobillion ontwikkelde social media campagne voor Malaria No More! Nederland van start gegaan. Door het inzetten van sociale netwerken hoopt Malaria No More de bewustwording van de impact van malaria te vergroten en uiteindelijk meer donateurs en ambassadeurs te werven.

Via verschillende kanalen zoals Twitter, Hyves, Facebook en LinkedIn, wordt nieuws en informatie verspreid, met het oog op meer digitale participatie. Een deel van de participatie en donaties vindt plaats dankzij de Malaria No More widgets. Leden van een online gemeenschap kunnen met één muisklik deze mini-applicaties toevoegen aan hun Hyves-pagina, Facebook account of persoonlijke blog. Bezoekers van een profiel met een dergelijke widget kunnen makkelijk worden doorverwezen naar de website van Malaria No More! Nederland, direct een donatie doen en de widget eenvoudig op hun eigen profiel doorplaatsen om zo hun betrokkenheid te tonen. Met widgets zoals het Muggenmeppen spel, Buzz Da Buzz Ringtone en de online animatie ‘Doneer een klamboe’ worden verschillende leeftijdsgroepen aangesproken.

Social media aggregatie pagina

De bedoeling van deze campagne was niet om een nieuwe community op te bouwen, maar bestaande communities aan elkaar te koppelen. Dit gebeurt door middel van de iSocial pagina, waarop alle informatie uit de verschillende netwerken samenkomt. Vanaf deze pagina kunnen ook de social media widgets worden doorgeplaatst. De pagina vormt een onderdeel van de bestaande website van Malaria No More.

Community Manager

Om deze campagne in goede banen te leiden ben ik door Mobillion aangesteld als community manager. In samenspraak met Malaria No More! Nederland zorg ik voor de verspreiding van nieuws, de communicatie rondom de netwerken en uiteraard het promoten van de community. Tot nu toe een erg spannende klus!

Eerder dit jaar genoot Malaria No More internationaal al van het succes van social media, toen acteur Ashton Kutcher via Twitter, na het bereiken van een miljoen volgers, een miljoen dollar doneerde aan Malaria No More. Ik hoop natuurlijk een dergelijk resultaat te kunnen bereiken voor Malaria No More! Nederland!

Help mee!

Maartje van Hoorn
Community Manager bij Kentaa

Categorie
Tags

8 Reacties

    fayestardust

    Ja, malaria bestrijding is echt een hot-topic, de laatste tijd. Mooi, want dan kunnen we er misschien wat aan doen!


    3 december 2009 om 10:39
    Mark de Bruin

    Waarom heb je die andere ontwikkelingen er niet bij gezet dan?


    3 december 2009 om 10:48
    fayestardust

    @Mark Omdat deze blogpost met nadruk gaat over de social media campagne van Malaria No More. Serious Request is een actie waarbij Malaria No More helaas weinig betrokken is. Wellicht komt er in de toekomst, in een ander bericht, wel een update over het geheel. 🙂

    (overigens vernam ik gisteravond pas van de lancering, nadat ik de blogpost had geschreven)


    3 december 2009 om 10:54
    Dimitri

    @Maartje waarom hebben jullie gekozen om (vrijwel) alle social media in te zetten? Willen jullie zoveel mogelijk mensen bereiken? Of zit er nog een bepaalde verhouding in?


    3 december 2009 om 11:31
    fayestardust

    @Dimitri Het is inderdaad de bedoeling om zoveel mogelijk mensen te bereiken. Malaria is zo hardnekkig; alle kleine beetjes helpen. Vandaar, dus.


    3 december 2009 om 11:36
    Ilse

    @Maartje: vanuit België steunen wij als Partena Ziekenfonds & partners, Malaria No More door muggenbandjes van Mosquitno te verkopen ten voordele van van Music For Life ‘Stop Malaria’ actie van Studio Brussel.

    De winst van de verkoop gaat integraal naar Stop Malaria en natuurlijk gaat ook 10% naar Malaria No More. Zeer binnenkort gaat de campagnewebsite http://www.stopmalaria.be online die ook heel sterk social media gericht is (connectie met Facebook).

    Ik volg jullie alvast op Twitter & Facebook!


    9 december 2009 om 11:24
    fayestardust

    @Ilse: Wat leuk. Ik stuur je even een bericht op Twitter!


    9 december 2009 om 11:27

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!