Adobe User Group XL event: vrijwel uitverkocht

1 december 2009, 06:01

{title}Over een paar dagen is het zover; donderdag vindt in de Amsterdamse Meervaart de eerste editie plaats van Adobe User Group XL. Een event waar creatieve professionals een flinke line-up sprekers uit binnen- en buitenland kunnen zien. Thema van het event is ‘The sky is the limit’, het verleggen van grenzen en opdoen van inspiratie, met onderwerpen van interactief tot aan crossmedia, mobile, virals, imaging, video, games en augmented reality. Dankzij de programmering en aanvullend een intensieve campagne via Twitter, nieuwsbrieven en acties op blogs zijn de 900 plekken voor deze eerste editie vrijwel uitverkocht.

Bezoekers kunnen op het XL event zien wat er allemaal mogelijk is, wat er aan gaat komen en met welke toepassingen en technologie. Er zijn showcases te bewonderen, workshops te volgen en handson sessies. Persoonlijk kijk ik uit erg uit naar de volgende sessies: de makers van Stanislav vertellen over de creatie van deze prijswinnende Hyves viral, OOOii toont zijn special effects voor Hollywood films als Minority Report en Star Trek, en het Belgische Group94 (winnaar van 44 FWA’s) showt het nieuwste over interfaces en interactie. Verder vertelt Apple over de Apple design filosofie en spreekt Dirk Groten van Layar over augmented reality als platform en de plannen voor de toekomst.

Inzet diverse media voor campagne

De Adobe User Group community is in korte tijd uitgegroeid tot bijna 3000 verenigingsleden en kwam ook in het onlangs verschenen Handboek Communities van Erwin Blom voorbij. Het XL event werd via nieuwsbrieven aan de leden en geinteresseerden aangekondigd, maar ook via Twitter werd gecommuniceerd, waarbij nieuwe sprekers aangekondigd werden of kaarten werden verloot. Dat werd ook gedaan via blogs en andere organisaties waaronder de BNO, Boomerang Create, Flashfocus, Funkimag, Heeftstijl, Macworld en Nalden.net – naast alle blogs die nieuws over het event plaatsen. Ook grafische vakbladen als Dzone, Publish, Web Designer en BNO Vormberichten besteedden aandacht aan Adobe User Group XL. Aanvullend op de content van het programma zelf, droeg de gecombineerde inzet van deze media bij aan de buzz en de grote hoeveelheid verkochte tickets.

Showcases en de nieuwste oplossingen

De brede reeks sprekers en sessies spreekt de potentiële bezoeker kennelijk aan. De wereldberoemde Photoshop-expert Deke McClelland zorgt voor de nodige aandacht, KGB Amsterdam toont het portfolio waarin werk voor Pete Philly en Dance Valley langs komt. Hanazuki en Barcinski presenteren hun nieuwe game, OpenFrameworks toont interactieve installaties voor musea en festivals en Champagne Valentine showt ondermeer een interactieve muziekvideo en een 3D iPhone app voor de Tate Gallery. Ralph Hauwert laat zijn ‘Realtime Generated 3D graphics’ zien en Jason Levine, Serge Jespers en Klaasjan Tukker van Adobe zullen de laatste ontwikkelingen laten zien en geven previews van onderdelen van de ‘next’ Creative Suite.

Afsluitende keynote en netwerkborrel

In de afsluitende keynote worden de winnaars bekend gemaakt van de wedstrijd voor het design van het nieuwe logo voor DutchCowboys, staan Nalden en Boomerang Create on stage en laten testpiloten zien wat ze gemaakt hebben met Wacom tablets. De dag wordt afgeloten met een netwerkborrel.

Tickets voor XL zijn hier te bestellen voor 75 euro, waar 10 euro korting voor leden op geldt – en er een groepskorting van maximaal 20 procent. Moet wel bij gezegd worden: zolang de voorraad strekt…

Bert Hagendoorn
Specialist in positionering en groeistrategie bij BertHagendoorn.nl

Als specialist in positionering en groeistrategie heeft Bert de afgelopen 10 jaar talloze creatieve bedrijven en ondernemers in de business to business markt geholpen. Hij brengt ze naar de volgende fase met zijn zes-stappen plan voor positionering, groeistrategie en communicatiestrategie. Dat geeft ze focus, richting, strategie, een scherper verhaal, zichtbaarheid - en uiteindelijk een succesvollere business. Daarnaast is Bert oprichter en voorzitter van Dutch Digital Design: het allerbeste digitale werk van Nederlandse ontwerpers en bureaus heeft daarmee een podium in binnen- en buitenland. Zij delen het beste werk via social media, pers en events - en vertellen over de designmentaliteit daarachter. Bij de stichting zijn 30 digitale bureaus aangesloten als partners.

COMMUNITY
Categorie
Tags

2 Reacties

    Leo van Hamond

    Adobe User Group XL uitverkocht!

    Nu is het dan toch ook zover, alle online tickets zijn sold out. Dat belooft dus een te gek evenement te worden met meer dan 900 creatieven, 5 zalen en meer dan 40 nationale en internationale topsprekers.


    2 december 2009 om 19:24

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!