Albert Heijn introduceert boodschapservice Appie op iPhone

Albert Heijn introduceert boodschapservice Appie op iPhone

{title}

“Eerste Nederlandse supermarkt met iPhone applicatie” jubelt het persbericht van zojuist. Albert Heijn introduceert vandaag een gratis, nieuwe service: Appie. Eerst op iPhone en vanaf dit moment te downloaden via de App Store van Apple.

Uit het persbericht: “Met Appie hebben klanten altijd hun boodschappenlijstje bij zich. Eerdere aankopen, bonusaanbiedingen en andere boodschappen kunnen gemakkelijk op de lijst worden gezet.” De App geeft ook toegang tot meer dan 8.000 recepten. Albert Heijn maakt Appie in het komende jaar ook beschikbaar via andere smartphones en via internet.

Boodschappen


Appie gaat klanten helpen bij het maken van een boodschappenlijst. Bij het intikken van de eerste letters van de boodschap herkent Appie het gewenste product. Aankopen uit het verleden kunnen aan de hand van het AH Bonuskaartnummer snel aan het boodschappenlijstje worden toegevoegd. Dit geldt ook voor de wekelijkse Bonusaanbiedingen en de nieuwste producten uit het assortiment.

Uitbreiding


Albert Heijn gaat Appie de komende tijd uitbreiden met nieuwe functies. In de tweede iPhone versie kan Appie bijvoorbeeld het boodschappenlijstje in de volgorde van de winkel zetten waar de klant zijn boodschappen doet. Deze versie is naar verwachting deze winter in de App Store verkrijgbaar. Om Appie beschikbaar te maken voor zoveel mogelijk klanten wordt de service in 2010 uitgebreid naar andere smartphones en naar ah.nl.


Geplaatst in

Delen

0
0


Er zijn 6 reacties op dit artikel

  • Ik moet eerlijk zeggen dat ik deze variant van de applicatie nog niet zo bijzonder vind. AH is de eerste retailer in Nederland met een dergelijke applicatie, soit. Maar qua functionaliteiten had er nog wel iets meer gemogen vind ik. Versie 2.0 die we mogen verwachten biedt shoppers al een stukje meer relevantie. We wachten af.

    Gerrit Jan Lutkehaus
    POPAI Benelux

    http://www.popai.nl/nieuws/2009/11/10/de-minder-innovatieve-kant-van-albert-heijn/

    geplaatst op
  • @Gerrit Jan Lutkehaus: Dat ben ik niet met je eens. De applicatie bevat wellicht een hoop functionaliteit die je ook in andere apps vindt, maar als je toch eenmaal in de AH staat, is het een zeer duidelijke en makkelijk te gebruiken app. Zo kan ik best in "Aanbieding" kijken waar het bier goedkoop is, en vervolgens met een andere App weer een boodschappenlijstje maken, maar dat is in Appie wel netjes geintegreerd.

    Daarnaast zijn features als het uitlezen van je aankopen via je bonuskaart ook erg handig. Nooit meer dat 'ik had iets gekocht maar weet niet meer precies wat'. Bij iPhoneclub zijn ze ook erg lovend over de applicatie. Natuurlijk had er meer ingekund, maar een zeer degelijke eerste 'poging', wat mij betreft.

    Overigens vind ik de naam 'Appie' wel vreemd gekozen. Vind het persoonlijk nogal een 'pauperige' naam voor een winkel als AH die zo classy over probeert te komen.

    geplaatst op
  • @Koen: de applicatie ziet er strak uit, maar het is eigenlijk een AH-light-versie van het al bestaande Groceryzen, uitgebreid met wat Bonus-aanbiedingen. En dat is natuurlijk geen slechte applicatie om je aan te spiegelen, moet ik toegeven.

    Maar er is toch vast meer mogelijk? Als er toch al een koppeling gemaakt is met de gebruikersgegevens via de Bonuskaart zou het toch mogelijk moeten zijn om persoonlijke alerts te geven als eerder gekochte producten in de aanbieding zijn? Of om een private label-product te promoten als je eerder een A-merk kocht? Lokale aanbiedingen te doen obv de gps die je iPhone heeft? Productinfo (over MVO, allergie, biologisch, Fairtrade etc.) te geven over producten waarvan je de streepjescode scant/intikt? Ik geef maar enkele dwarsstraten.

    Zijdelings offtopic: dat AH met de Bonuskaart klantgegevens verzamelt, mag voor weinig shoppers een geheim zijn. Maar dat deze ook weer uit te lezen zijn, zonder veel moeite zal voor velen wel verassend zijn (dit kon overigens ook via de website en staat eigenlijk los van deze app). Kan me zo voorstellen dat blogs als Geenstijl of de boulevard-blaadjes nu wel geïnteresseerd zijn in een bonuskaartnummer van een BN'er. Eens ff lekker verdiepen in zijn aankoopgedrag.

    geplaatst op
  • Ik vind het een mooie eerste versie met de juiste focus: begin basic en zorg eerst dat consumenten hun lijstje kunnen maken (door ze zelf te laten zoeken en recepten en bonuskaartdata als input te gebruiken). En dan gebruikersinput verzamelen en concreet gaan verbeteren.

    Ik zou het zelf handig vinden om per item op de lijst geautomatiseerd aan te kunnen geven welke hoeveelheid ik mee moet nemen. 1 pak melk onthoud ik nog wel, maar 150 gram champignons, 200 gram Parmezaanse kaas en 300CL olijfolie vind ik dan weer wat moeilijker om te onthouden.

    geplaatst op
  • geweldige applicatie, al ben ik het met mijn voorgangers eens, dat er nog veel meer mogelijk moet zijn. De naam Appie vind ik overigens wel goed gekozen. In de volksmond wordt de AH al zo genoemd en het is een App.....

    Ik ben benieuwd wat de toekomst brengt.

    geplaatst op
  • Ik vind het niks. Installeren ging al niet goed op mijn iPhone en werkend veel te traag! wellicht 2.0 beter.

    geplaatst op

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.