Zes social media trends voor 2010 van David Armano

4 november 2009, 07:38

{title}Hoe zien social media eruit in 2010? Het is misschien nog wat te vroeg voor lijstjes (hoewel: ‘Tien branding trends voor 2010’). David Armano kijkt op harvardbusiness blog vooruit naar 2010 (zie ook deze presentatie van Armano) en doet een aantal voorspellingen over de ontwikkeling van social media. Zitten wel een paar rake bij, en ze hebben niet allemáál een zwaar open-deur-karakter.

  1. Social media wordt steeds minder sociaal
  2. Bedrijven willen graag opschalen
  3. Social business wordt een serieuze zaak
  4. Bedrijven gaan social media policies opstellen en naleven
  5. Mobiel wordt ‘a social media lifeline’
  6. Sharing gaat niet langer via e-mail

Ik vind vooral de eerste een interessante (ik begreep in eerste en in tweede instantie niet direct wat Armano hier bedoelt). Armano schrijft:

“With groups, lists and niche networks becoming more popular, networks could begin to feel more “exclusive.” Not everyone can fit on someone’s newly created Twitter list and as networks begin to fill with noise, it’s likely that user behavior such as “hiding” the hyperactive updaters that appear in your Facebook news feed may become more common. Perhaps it’s not actually less social, but it might seem that way as we all come to terms with getting value out of our networks — while filtering out the clutter.”

Hoe meer social networks gebruikt worden, en hoe harder iedereen overal aan het schreeuwen is, hoe minder sociaal het wordt, op social networks? Hoe meer ruis hoe moeilijker we waarde kunnen halen uit onze social network contacten?

Van april 2007 tot juni 2011 was ik freelance editor/ communitymanager / hoofdredacteur bij Marketingfacts. Tussendoor werkte ik bij Insites Consulting, IDG Nederland, Saatchi&Saatchi;/Leo Burnett (voor Samsung) en voor onderzoeksbureau WUA. Vanaf 1 november 2021 vorm ik samen met Luuk Ros de hoofdredactie van Marketingfacts.

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!