David Armano over de toekomst van advertising: WTF?

1 mei 2009, 08:30

Op Twitter zag ik gisteravond deze tweet van Gerd Leonhard voorbij komen. Die presentatie moet ik even kijken, dacht ik nog. Zojuist gedaan; David Armano heeft er een mooi verhaal van gemaakt. Best vaak bekeken ook al, op Slideshare (5800x). Ik vind sheet 65 over hoe bedrijven ‘iets’ met social media ‘moeten’ wel een mooie:

{title}

Heel benieuwd of het werkelijk zo gaat, maar het idee triggert. Volgens mij heeft Armano zijn vinger gelegd op een heleboel trends. Waarom hij precies “WTF?” heeft toegevoegd aan de titel van zijn presentatie? ‘Agency models are broken’ (sheet 14). ‘Craig is the new David. Goliath is in trouble’ (sheet 19). Wie zijn de nieuwe artdirectors en copywriters? ‘Everybody’ (sheet 26). ‘It’s the me-economy, stupid!’ (sheet 31). ‘The future is behavior’ (sheet 66). Wat is advertising nog, eigenlijk? Vandaar die WTF?!

Van april 2007 tot juni 2011 was ik freelance editor/ communitymanager / hoofdredacteur bij Marketingfacts. Tussendoor werkte ik bij Insites Consulting, IDG Nederland, Saatchi&Saatchi;/Leo Burnett (voor Samsung) en voor onderzoeksbureau WUA. Vanaf 1 november 2021 vorm ik samen met Luuk Ros de hoofdredactie van Marketingfacts.

Categorie
Tags

3 Reacties

    Marvin

    Me-conomy :), leuke slide.


    3 mei 2009 om 07:58
    Fidom

    Hij heeft er een mooi verhaal van gemaakt in die presentatie maar ik vraag me af of het in de realiteit ook zo is. Maar als je de presentatie zo ziet zou je alles wat Armano zegt wel geloven. Het komt heel goed over maar toch ik heb er mijn twijfels over.


    13 mei 2009 om 07:11
    Bram Fasseur

    @Fidom: waar twijfel je dan precies aan?


    13 mei 2009 om 07:20

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!