MarketingTribune interviewt Steve Ballmer (Microsoft)

MarketingTribune interviewt Steve Ballmer (Microsoft)

{title}Steve Ballmer, de grote baas van Microsoft, was even in Nederland. Zie ook: ‘Steve Ballmer houdt zich koest in Rotterdam tijdens NOVA collegetour’. Fred Sengers, de oud-hoofdredacteur van MarketingTribune, zag kans Ballmer te interviewen. Over cashback-systemen, waarmee Ballmer met ‘zijn’ zoekmachine Bing het businessmodel van zoekmachinemarketing wil veranderen. En over de doorbraak van interactieve tv: “Persoonlijk geloof ik dat de pc het grote scherm gaat controleren voor internetcontent, omdat dit de meest open oplossing is.”

Steve Ballmer, over het marktaandeel van Bing: “We hebben 7% marktaandeel. We investeren meer dan een miljard per jaar in search. Om te groeien naar 10,5%, dus 50% groei, plus de autonome groei van de markt van zoekopdrachten, moeten we die investering verdubbelen tot 2 miljard.’ Waar hij denkt uit te komen, qua marktaandeel? Dat wil Ballmer niet zeggen. Lees hier het hele interview: “Exclusief! Steve Ballmer (Microsoft): ‘meer relevantie en minder vermoeiend’”.


Geplaatst in

Delen

0
0


Er zijn 2 reacties op dit artikel

  • Ik vond Ballmer eerst altijd een beetje een schreeuwlelijk. Maar na het zien van het interview bij de NOVA collegetour lijkt het me toch een sympatieke en grappige kerel!
    Mooi om zijn enthousiasme te zien!

    geplaatst op
  • Zeker enthousiast, maar ook zeer beperkt. Dit vind ik wel een aardig profiel: http://blog.royalty.nl/2009/10/10/the-road-ahead/

    geplaatst op

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.