• Usability & design
    wordt gesponsord door

Weekoverzicht Webanalisten (65): View-through conversions & winkelwagen wachttijd

Weekoverzicht Webanalisten (65): View-through conversions & winkelwagen wachttijd

Webanalisten zoeken websiteWekelijks geeft Webanalisten.nl hier op Marketingfacts.nl een samenvatting van het belangrijkste nieuws op haar website. Webanalisten.nl bevat informatie en praktijktips uit de webanalyse en marketing optimalisatie wereld. Webanalisten.nl informeert je niet over hoe je bezoekers naar je website krijgt, maar juist hoe je zorgt dat je (meer) waarde uit het bezoek haalt! Door deze wekelijkse samenvatting van belangrijkste artikelen blijf je ook via Marketingfacts.nl op de hoogte.

Deze week:

  • Begrijp goed wat view-through conversions zijn
  • Er zit 34 uur tussen plaatsen in winkelwagen en afrekenen

Begrijp goed wat view-through conversions zijn

Vorige week maakte Google bekend dat zij voortaan binnen hun adwords display netwerk (banner advertising) ook gaan rapporteren over “view-through conversions”. De rillingen liepen bij Ton Wesseling meteen over zijn rug vanwege de vele verkeerde interpretaties die op basis van deze gegevens zullen worden gemaakt…

“View through conversions zijn een al lang bestaand fenomeen, maar worden in mijn ogen veels te vaak gebruikt als wapen om de adverteerder te verleiden meer uit te geven aan een online campagne, of deze in ieder geval niet stop te zetten. Adverteerders hebben niet altijd helder wat de waarde van een View-Through conversie is en uitgevers en bureaus maken hier handig gebruik van. Een view-through conversion heeft niet dezelfde waarde als een click-through conversion. De click-through conversion is een conversie die daadwerkelijk actief heeft bijgedragen aan alle communicatie die is ingezet om te verkopen aan een klant. De view-through conversion heeft mogelijk bijgedragen alle communicatie die is ingezet om te verkopen aan een klant.”

Lees het volledige artikel van over view-through conversies en de verkeerde interpretaties die vaak worden gemaakt.

Er zit 34 uur tussen plaatsen in winkelwagen en afrekenen

Van mei 2007 tot en met mei 2009 heeft McAfee er 800 AB testen uitgevoerd om aan te tonen wat het effect os op de conversie in webwinkels bij het wel of niet voeren van een veiligheids certificaat. Hierbij is getest met zijn ruim 163 miljoen bezoeken die hebben geleid tot ruim 2,5 miljoen verkopen. Enige significantie is dus zeker van toepassing. Leuke bijkomstigheid is dat men heeft gemeten hoeveel tijd er zit tussen het in de winkelwagen plaatsen en het daadwerkelijk afrekenen door de mensen die daadwerkelijk kochten: 33 uur en 54 minuten. Minder dan 5% koopt binnen 3 uur en ruim 64% doet er meer dan 1 dag over!

Lees de highlights van het onderzoek, de uitslag van de AB test en download de white paper via dit artikel over winkelwagen conversie optimalisatie.


Delen

0
0


Er zijn 0 reacties op dit artikel

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.